Ny erfaren CEO overtager roret hos F-Secure

Erfaren herre sætter sig i chefstolen hos F-Secure Corporation. Christian Fredrikson bliver ny CEO for den globale markedsleder inden for it-sikkerhed og backup løsninger.

København d. 18. januar, 2012 – Det er en erfaren finne, der overtager roret hos F-Secure. Christian Fredrikson, som startede i jobbet i går, har mere end 20 års erfaring indenfor informations- og teknologiindustrien, og han ser frem til at bruge sin store viden hos den finske markedsleder inden for it-sikkerhed og backup relaterede tjenester. Og det er et firma i rivende udvikling, den nye CEO overtager.

“Jeg er meget begejstret over at blive en del af F-Secure, og jeg forventer en entusiastisk start på det nye år. Min rolle bliver sammen med det stærke F-Secure team at drive firmaets fremtidige vækst,” siger Christian Fredrikson.

Den erfarne leder kommer fra en stilling hos Nokia Siemens Networks, som ansvarlig for det internationale salg af Network Systems Business Unit. Christian Fredrikson har været hos Nokia siden 1994 og har besat flere ledende stillinger, bl.a. i afdelingen for Research and Development samt i Nokia’s salgsafdeling. Derudover har F-Secures nye CEO været leder af Asia Pacific Regionen og OBS Business Unit, Operation and Business Software.

Christian Fredrikson glæder sig til sit nye job og de mange nye udfordringer: ”Der er et stigende behov for beskyttelse og opbevaring af folks digitale indhold på tværs af enheder. Hos F-Secure leverer vi innovative løsninger, hvad angår sikkerhed, samt backup af bruger-genereret indhold på mange forskellige platforme, og jeg ser frem til at være en del af den spændende udvikling, firmaet er inde i”.

Christian Fredrikson er finsk statsborger og har en kandidatgrad i ingeniørvidenskab fra Åbo Akademi i Turku, Finland. Han er 47 år, gift og har to børn.

”Det er spændende med en ny CEO i chefstolen hos F-Secure,” fortæller F-Secures danske landeansvarlige, Michael Dahl. ”F-Secure er et selskab i forrygende form, ikke mindst efter hvad der ser ud til at være et veloverstået 2011. Aktiviteterne i Danmark reflekterer et rigtig stærkt 2011 med god vækst på alle forretningsområder. Samtidig ser 2012 ud til at blive et rigtig spændende år”, siger Michael Dahl.

For mere information kontakt venligst:
Michael Dahl
Director Regional Operations, F-Secure
Tlf.: 45 2629 8847
E-mail: michael.dahl@f-secure.com

F-Secure - Beskytter det uerstattelige
Mens du bruger tid på det, der giver mening for dig, så beskytter vi dig, når du er online, uanset om du bruger en computer eller smartphone. Vi tager også backup af dine filer og gør det muligt for dig at dele dine filer med andre. Vores services er tilgængelige gennem flere end 200 operatører overalt i verden og værdsættes i millioner af hjem og virksomheder. F-Secure blev grundlagt i 1988 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.com