Ny rapport: F-Secure får topkarakterer for strategi for endpoint it-beskyttelse

F-Secure rangerer som den bedste blandt ledende leverandører af endpoint it-beskyttelse i kategorien ”strategi”. Det konkluderer en ny rapport fra det uafhængige Forrester Research Inc., som også anerkender F-Secures anti-malware teknologi.

København, d. 9. januar 2013 – F-Secure fejer otte konkurrenter af banen i kampen om at være den bedste til at levere strategiske endpoint sikkerhedsløsninger i Forrester Research Inc.’s evaluering af leverandører af sikkerhedsprodukter. Rapporten, The Forrester Wave™: Endpoint Security, Q1 2013, som er lavet af Forrester Research Inc., fremhæver samtidig F-Secure som en stærk anti-malware performer.

Topplaceringen i kategorien ”strategi” er baseret på en evaluering af F-Secures klare produkt roadmaps, de strømlinede omkostnings- og licensmodeller og go-to-market strategier. F-Secure fremhæves af Forrester Research Inc. for aktivt at udvikle platforme, som fremmer services – en vision, som ifølge rapporten “er helt i tråd med de større klimaændringer, som sker i virksomhedernes it-strategier i dag, hvor organisationer bevæger sig henimod at anskaffe services i stedet for produkter”.

Ifølge Michael Dahl, Vice President for Corporate & Direct Consumer Channel, F-Secure Nordeuropa, bekræfter den nye rapport tilbagemeldingerne fra F-Secures mange partnere og kunder:

”F-Secure har en yderst konkurrencedygtig produktportefølje, og sammen med vores kunder forsøger vi at læse udviklingen i markedet rigtigt, og vi er blandt de absolut mest pålidelige leverandører med mere end 20 års erfaring i it-sikkerhedsbranchen. Jeg er godt tilfreds med anerkendelsen fra Forrester, da den bygger på kundeinterviews og understreger, at vi har lyttet til kunderne og leverer en servicestruktur, som sikrer, at deres it-sikkerhedsbeskyttelse er effektiv, strategisk og rentabel for dem,” siger Michael Dahl.

F-Secure er også blandt topscorerne i anti-malware kategorien, hvor bl.a. F-Secures rootkit sporing og DeepGuard teknologi anerkendes. Derudover får F-Secure nogle af de højeste karakterer for præstation og præcision af anti-malware beskyttelse og bliver samtidig fremhævet for at få fremragende bedømmelser fra kunder, som Forrester Research Inc. har interviewet. F-Secures forskning i egne laboratorier fremhæves også i rapporten.

Forresters evaluering var færdig forud for lanceringen af F-Secures nye Software Updater, der automatisk sørger for softwareopdateringer af alle browsere og applikationer i netværket. Selvom programmet ikke var en del af evalueringen, repræsenterer tilføjelsen af Software Updater dermed en betydelig, yderligere forbedring af sikkerheden i F-Secures løsninger.

Forrester Wave-rapporter er førende værktøjer til vurdering af leverandører. Den nye Endpoint Security rapport er en hjælp til professionelle indenfor sikkerheds- og risikovurdering i valget af de rette produkter og partnere til at håndtere it-sikkerhedsudfordringer.

Se også: http://www.f-secure.com/en/web/business_global/market-research

For mere information, kontakt venligst:

Michael Dahl
VP, Corporate & Direct Consumer Channel, F-Secure Nordeuropa
michael.dahl@f-secure.com
+ 45 2629 8847

F-Secure – Beskytter det uerstattelige
Mens du bruger tid på det, der giver mening for dig, så beskytter vi dig, når du er online, uanset om du bruger en computer eller smartphone. Vi tager også backup af dine filer og gør det muligt for dig at dele dine filer med andre. Vores services er tilgængelige gennem flere end 200 operatører overalt i verden og værdsættes i millioner af hjem og virksomheder. F-Secure blev grundlagt i 1988 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.com