Ny ejer hos McDonald’s i Grenå

McDonald’s-restauranten på Aarhusvej har fået ny ejer, efter at tidligere franchisetager Flemming Fast har solgt restauranten. Den nye ejer hedder Jean Piet Westh og har tidligere været en del af organisationen, men vender efter ti år tilbage til McDonald’s. Nu ser han frem til at stå i spidsen for Grenå-restaurantens 35 medarbejdere og til at være en aktiv del af erhvervslivet i Grenå.

Grenå, fredag den 21. december 2012 – Den 17. december slog McDonald’s i Grenå dørene op, som de plejer, men denne gang var det med den nye ejer, Jean Piet Westh, ved roret. Restauranten har nemlig fået ny ejer, efter at tidligere franchisetager Flemming Fast har solgt restauranten for at koncentrere sig om sine restauranter i Nordjylland. Jean Piet Westh overtager som den nye franchisetager ansvaret for restauranten og dermed også ansvaret for restaurantens 35 medarbejdere.

”Jeg har virkelig glædet mig til at overtage restauranten her i Grenå. Grenå har som by masser at byde på, og jeg ser frem til at blive en del af Grenås by- og erhvervsliv. Det bliver en spændende udfordring at stå i spidsen for, og jeg håber, at byens borgere vil tage godt i mod mig – heldigvis har jeg 35 dygtige og engagerede medarbejde til at hjælpe mig godt i gang,” siger franchisetager Jean Piet Westh.

Restauranten i Grenå er Jean Piet Wesths første restaurant som franchisetager, men det er langt fra første gang, Jean beskæftiger sig med McDonald’s. I ti år arbejdede han som manager hos McDonald’s, først i restauranten i Herning og derefter i Nørre Sundby og på Nytorv i Ålborg, mens han gennemførte uddannelsen som cand.scient.adm. på Aalborg Universitet. Siden da har Jean Piet Westh været distributionschef i adskillige år hos Post Danmark. Men nu har Jean altså valgt at vende tilbage til den organisation, han var en del af for ca. ti år siden.

”McDonald’s er en helt fantastisk organisation at være en del af. Organisationen står aldrig stille, men er i konstant bevægelse og sætter hele tiden nye mål, og som franchisetager er der rigtig mange muligheder for at bidrage til den udvikling, og alt det har jeg savnet og længe ønsket at være en del af, hvilket jeg altså nu får muligheden for som franchisetager,” siger Jean Piet Westh.

Jean Piet Westh bliver med overtagelsen af restauranten på Aarhusvej en af de 22 franchisetagere hos McDonald’s Danmark, der til sammen ejer 71 ud af de samlede 86 McDonald’s-restauranter, der findes i Danmark.

Yderligere oplysninger:
Jean Piet Westh
Franchisetager, McDonald’s Grenå
e-mail: jean.westh@fra.dk.mcd.com

Om McDonald’s i Danmark
Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er 86 McDonald’s restauranter i Danmark, hvoraf de 71 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS. McDonald’s Danmark beskæftiger mere end 4.200 medarbejdere og serverer omkring 160.000 måltider om dagen. McDonald’s Danmark blev kåret til Danmarks bedste store arbejdsplads af Great Place to Work i november 2011 og 2012. Følg McDonald’s på Facebook og YouTube, og find flere fakta om McDonald’s Danmark på www.mcdonalds.dk.