Pressemeddelelse: Dansk problemknuser indlemmes i international taskforce

Niels Theilmann Møller (41) er udnævnt til Vice President i SAP EMEA og indtræder samtidig i en nyoprettet international SAP taskforce, der skal rejse EMEA tyndt og optimere SAP’s forretninger. Baggrunden for forfremmelsen er Niels Theilmann Møllers succes med integrationen mellem BusinessObjects og SAP i EMEA, der resulterede i SAP BI-vækst i 2009.

København, den 27. maj 2010 - Danske Niels Theilmann Møller fik i 2009 til opgave at sikre integrationen mellem SAP og deres opkøbte business intelligence(BI) forretning, BusinessObjects, i EMEA. Ét år senere er missionen lykkedes med vækst i EMEA og en vækst på 14 pct. i Norden alene – mere end det dobbelte end resten af markedet. Succesen betyder, at Niels Theilmann Møller er blevet headhuntet til et nyt EMEA-job i SAP, hvor han får titel af Vice President SME & BUSS EMEA og indtræder i en eksklusiv problemknuser-taskforce, der skal strømline SAP-kontorer i hele EMEA-regionen.

Mr. SAP troubleshooter på farten
Den nye taskforce, som Niels Theilmann Møller bliver en del, kommer til at bestå af et team af tunge SAP folk og succesfulde erhvervsledere, der skal rejse rundt i EMEA og coache og guide SAP-ledere om, hvordan de kan løfte deres forretning yderligere. Målet er at løfte SAP’s lokale forretninger, så de kan levere ”best in class” resultater inden for to-tre år. Niels Theilmann Møllers rolle bliver at optimere SAP’s EMEA forretninger inden for SME (små og mellemstore virksomheder) og BI-segmentet samt styrke relationen med SAP’s tusinde af SME partnere.

”Jeg ser meget frem til den nye udfordring. Det bliver ekstremt spændende at skulle hjælpe vores mange SAP- forretninger med at blive endnu dygtigere og dermed at styrke SAP’s position i EMEA. Som jeg ser det, så er tiden også helt rigtig til at investere i udvikling af vores kontorer. De fleste virksomheder begynder nu igen at se fremad mod vækst og ikke kun omkostningskontrol og kortsigtet overlevelse. I den situation står SAP utroligt stærkt. Vi har de rette løsninger til virksomhederne, så nu skal vi bare blive lidt bedre til at vise det. Det glæder jeg mig til at være en del af,” siger Niels Theilmann Møller.

2009 var et godt nordisk BI år for SAP
SAP’s BI-forretning tog for alvor fat i 2009, ét år efter opkøbet af den franske BI-leverandør BusinessObjects, og det var danske Niels Theilmann Møller stærkt medvirkende til. I 2009 blev han nemlig hentet fra SAP Danmark til en EMEA-stilling med ansvar for at sikre at integrationen mellem SAP og BusinessObjects kom hurtigt på plads, og at man fik gang i salget af de nye fælles BI-løsninger, og det mål er nu nået. SAP EMEA havde et godt 2009 målt på BI, hvor der var vækst generelt i EMEA, og hvor især SAP Nordics havde succes med høj vækstrate i et ellers meget svært marked.

”Integrationen mellem SAP og BusinessObjects er forløbet planmæssigt, og vi begyndte tidligt i 2009 at høste frugterne af vores opkøb. Især i Norden har vi fået godt fat i BI-markedet, hvilket betød, at vi i 2009 voksede med 14 pct., selvom 2009 var et svært år for alle. Men det interessante ved BI er, at det netop giver ekstra værdi i krisetider, fordi ledere har behov for kvalificeret data for at kunne træffe de rette beslutninger i en svær tid – og det er præcis det, BI kan,” siger Niels Theilmann Møller.

For mere information kontakt venligst:

Kasper Kankelborg
Burson-Marsteller
kasper.kankelborg@bm.com

Om SAP

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware (*) og tilbyder applikationer og services, der gør det muligt for virksomheder i alle størrelser og i flere end 25 brancher at blive best-run virksomheder. Med flere end 95.000 kunder (inklusiv kunder fra overtagelsen af BusinessObjects) i flere end 120 lande er virksomheden noteret på flere børser, blandt andet børserne i Frankfurt og NYSE under symbolet “SAP.” For mere information, besøg venligst www.sap.com.

# # #

(*) SAP defines business software as comprising enterprise resource planning and related applications.

Any statements contained in this document that are not historical facts are forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as “anticipate,” “believe,” “estimate,” “expect,” “forecast,” “intend,” “may,” “plan,” “project,” “predict,” “should” and “will” and similar expressions as they relate to SAP are intended to identify such forward-looking statements. SAP undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements. All forward-looking statements are subject to various risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from expectations. The factors that could affect SAP's future financial results are discussed more fully in SAP's filings with the U.S. Securities and Exchange Commission ("SEC"), including SAP's most recent Annual Report on Form 20-F filed with the SEC. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of their dates.

Copyright © 2009 SAP AG. All rights reserved.
SAP, R/3, mySAP, mySAP.com, xApps, xApp, SAP NetWeaver and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries all over the world. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serve informational purposes only. National product specifications may vary.

Note to editors:
To preview and download broadcast-standard stock footage and press photos digitally, please visit www.sap.com/stockfootage. On this newly launched platform you can find high resolution material for your media channels. To view video stories on diverse topics, visit www.sap-tv.com. From this site, you can embed videos into your own Web pages, share video via e-mail links and subscribe to RSS feeds from SAP TV.