Pressemeddelelse: Dansker ny chef for SAPs europæiske Business Intelligence eventyr

SAP-koncernen henter endnu en dansker ind i EMEA-ledelsen, der får til opgave at realisere potentialet i SAPs gigantiske milliardkøb af business intelligence virksomheden, Business Objects, og geare verdens største softwarevirksomhed til vækst i Europa.

København, den 7. april 2009 - Danskeren, der skal indfri de enorme forventninger og gøre SAPs business intelligence investering til et guldæg, er Niels Theilmann Møller (40), der indtil for nylig var ansvarlig for SAPs små- og mellemstore kunder i de nordiske og baltiske lande (kunder med en årlig omsætning op til EUR 1 milliard). Et ansvarsområde som Niels Theilmann Møller løste så godt, at SAP Nordics blev kåret til den bedste SAP SME-region i verden med en vækst på hele 40 procent i 2008 (i forhold til et markedsgennemsnit på ca. fire til fem procent) og en akkumuleret vækst på 130 procent over de seneste to regnskabsår i SAP Nordics. De resultater har man også lagt mærke til i SAPs hovedsæde i Tyskland, og nu står Niels Theilmann Møller med et nyt job og en ny udfordring – en udfordring, han ser frem til at tage op.

”Jeg har altid været glad for en god udfordring og ser derfor frem til mit nye job, hvor jeg skal få vores dygtige business intelligence eksperter til at trække i samme retning, blive endnu mere kundefokuseret og få vist, hvorfor business intelligence er en vigtig del af god virksomhedsledelse i dag og i fremtiden,” siger Niels Theilmann Møller.

Niels Theilmann Møllers opgave med at optimere integrationen af Business Objects og SAP bliver ikke mindre af, at SAP ser business intelligence løsningerne som et af de allervigtigste forretningsområder i 2009 for hele koncernen. Det er SAPs business intelligence løsninger, der skal sikre en stor del af SAP-koncernens samlede økonomiske vækst i 2009. I 2008 voksede SAPs softwareforretning med ca. 20 procent, og to tredjedele af den vækst kom fra de nye business intelligence løsninger.

”SAP har kun haft en bred og potent business intelligence produktpakke i ét år, hvor vores konkurrenter har haft det et godt stykke tid længere, så det er klart, at det tager noget tid, at få ensrettet og gearet virksomheden til også at være en integreret business intelligence leverandør. Men der er vi nu. Vi har godt fat i markedet og vinder markedsandele, men vi har potentialet til at blive endnu bedre, og det skal jeg indfri,” siger Niels Theilmann Møller.

Ifølge SAP er business intelligence markedet ca. $20 milliarder værd, og den nyeste BI-rapport fra analyseinstituttet Gartner, ”Magic Quadrant for Business Intelligence Platform”, udpeger SAP som ’leader’ sammen med IBM, Microsoft og Oracle. Men ifølge Niels Theilmann Møller er der potentiale til at opnå meget større markedsandele, set i lyset af at SAPs Business Intelligence forretning kun er ét år gammel.

Om Niels Theilmann Møller
Niels Theilmann Møller er en erfaren mand inden for it-branchen. Gennem de seneste 15 år har han arbejdet for nogle af de internationalt tungeste virksomheder indenfor deres branche, såsom SAP, Mærsk, Navision og Microsoft. Som kronen på værket for sin indsats som SAPs SME-ansvarlig i Norden og Baltikum blev SAP Nordics kåret til verdens bedste SME-region i SAP-koncernen i 2008. Nu skal Niels Theilmann Møller så i gang med en ny stor udfordring i SAP EMEA, hvor han skal geare SAPs europæiske business intelligence forretning til vækst i 2009. Privat bor Niels Theilmann Møller og hans familie i Sverige og trods Niels Theilmann Møllers nye internationale job, så forbliver arbejdsadressen ved SAP Nordics hovedsæde i København.

For mere information kontakt venligst:
Ellen Vig Nelausen
SAP, Executive Assistant to Niels Theilmann Møller