Pressemeddelelse: Elgiganten giver danskerne Dell på hylderne

Som den første elektronikkæde i Danmark åbner Elgiganten nu op for køb af de populære Dell pc’er i alle sine varehuse.

København, den 20. februar 2009 – Fra på mandag (den 23. februar) giver Elgiganten danskerne mulighed for at købe Dells pc’er direkte i alle Elgigantens varehuse. Det nye samarbejde mellem Danmarks største elektronikkæde og Dell betyder, at Dells pc’ere ikke længere kun kan købes på internettet, men, at man nu også kan gå ned i sin lokale Elgiganten og få personlig betjening og vejledning - noget som både Elgigantens og Dells kunder længe har efterspurgt.

”For godt og vel et år siden lancerede vi vores nye strategi. Den supplerer Dells direkte salg over nettet med en række andre markedsindgange, blandt andet salg gennem detailleddet. Her er Elgiganten en meget stærk partner, og vi er glade for, at vi nu kan give vores kunder mulighed for at købe Dell i Elgigantens mange varehuse rundt om i landet,” siger Stig Jørgensen, der er adm. direktør for Dell Danmark.

I første omgang lanceres 11 Dell modeller i Elgigantens varehuse. Desuden kan de bestilles gennem Elgigantens online store. Produktudvalget spænder fra Dell Inspiron-modellerne til hjemmebrug til de kraftfulde og elegante Dell XPS-modeller.

”Elgiganten har altid stået for at tilbyde danskerne kendte mærkevarer til lave priser og det nye samarbejde mellem Dell er ingen undtagelse. Nu kan kunderne komme ned i Elgiganten og få personlig råd og vejledning om et meget bredt sortiment af Dell produkter,” siger Peder Stedal, der er Manager Consumer Electronics & Marketing i Elgiganten.

Aftalen med Dell gælder hele Norden og er indgået mellem norske Elkjøp, der ejer Elgiganten, og Dell. Det betyder, at man vil kunne finde Dell på hylderne i Elkjøps knap 300 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island og Færøerne.

”Vi har satset meget på pc og pc-tilbehør og med tilføjelsen af Dell til vores varesortiment har vi en virkelig potent pc-afdeling, der kan tilbyde danskerne alt fra stort til småt og det er vi rigtig glade for,” siger Manager Consumer Electronics & Marketing i Elgiganten Peder Stedal.

For mere information kontakt venligst:
Peder Stedal, Manager Consumer Electronics & Marketing Elgiganten, peder.stedal@giganten.dk, tlf +45 26 82 40 15
Åshild Indresøvde, kommunikationschef Elkjøp Nordic AS, ashild.indresovde@elkjop.no , tlf +47 41 69 07 24
Line Ørskov, Kommunikationschef i Dell Danmark, line_orskov@dell.com, tlf +45 32 87 13 49