Pressemeddelelse: F-Secure lancerer ny it-sikkerhedsløsning til SMB-markedet

I dag sender it-sikkerhedsfirmaet F-Secure PSB 4.0 på markedet (Protection Service for Business), der er et antivirusprodukt skræddersyet til at afhjælpe de it-sikkerhedshedsudfordringer som specielt små- og mellemstore virksomheder står overfor. Løsningen er Cloud-baseret og giver de mindre virksomheder en hurtig, fleksibel og omkostningseffektiv beskyttelse mod virusangreb.

København, den 16. april 2009 – Tiden er forbi, hvor det kun var de store virksomheder og velbesøgte hjemmesider, der blev angrebet af malware. I dag rammes også de små- og mellemstore virksomheder af målrettede angreb fra it-kriminelle, og det sætter nye krav til de mindre virksomheders resurseforbrug på it-sikkerhed.

Derfor har F-Secure udviklet antivirusproduktet PSB 4.0, der er tilpasset SMB-segmentet og tager højde for de mindre virksomheders størrelse og resurser. F-Secures nye PSB-løsning er ”it-sikkerhed-som-en-service”, hvilket betyder, at løsningen er Cloud-baseret og kører i real-time via internettet, og giver SMB-kunderne konstant og automatisk beskyttelse. Ved at køre løsningen som en online service får SMB’erne større fleksibilitet og en omkostningseffektiv beskyttelse, fordi det ikke er nødvendigt at investere store summer i omfattende sikkerhedssystemer, en administrationsserver og en dedikeret it-sikkerhedsansvarlig. Løsningen sikrer, at SMB-kunderne til enhver tid er opdateret med den allernyeste it-sikkerhedsteknologi på alle arbejdspladser - noget som ellers kan være en udfordring i virksomheder uden dedikerede resurser.

”For mindre virksomheder er en løsning, som vores nye PSB 4.0, lidt som at have en it-sikkerhedsadministrator med den nyeste viden og teknologier siddende på speed dial. Man får eksperthjælp når der er behov for det til en brøkdel af, hvad det ville koste, hvis man skulle ansætte en it-ansvarlig eller investere i administrationsservere selv. Ved at administrationen er betydelig forenklet og automatiseret, er det langt mindre økonomisk- og resursekrævende at forholde sig til it-sikkerhed. Så kan virksomhederne holde fokus på driften af deres kerneforretning i stedet,” siger Michael Dahl fra F-Secure Danmark.

PSB 4.0 giver virksomhederne den hidtil hurtigste respons på nye it-sikkerhedstrusler, kræver mindre brugerinvolvering og leverer en bedre beskyttelse. PSB 4.0 beskytter ud over de gængse vira også mod de mere avancerede rootkit angreb, og har indbygget firewall og spam-filter. Løsningen beskytter virksomhedens desktops, laptops, filservere og e-mailservere og administreres via en web-portal; hvor som helst – når som helst. Forhandlere kan ligeledes administrere en portefølje af kunder præcist og effektivt via PSB portalen. Blandt andet kan de bestille nye sikkerhedslicenser til deres kunder - enkelt og hurtigt.

”Forbedringerne i F-Secures nye PSB 4.0 lyder meget spændende. Konceptet med en web-portalløsning, hvorfra vi som forhandler kan administrere en kundeportefølje, er til stor gavn for os. Det er med til at gøre løsningen mere effektiv for både os og slutkunden i virksomhederne,” siger Mette Nikander, administrerende direktør i softwareforhandlervirksomheden C-Cure.

F-Secure er verdensførende inden for it-sikkerhed-som-en-service.

For mere information om den nye PSB 4.0 it-sikkerhedspakke besøg venligst http://www.f-secure.com/en_EMEA/about-us/pressroom/psb4/index.html eller kontakt Michael Dahl fra F-Secure:

Channel Manager Michael Dahl
Tlf.: +45 2629 8847