Pressemeddelelse: Fynbo vinder en af verdens bedste fladskærme

Elgigantens landsdækkende konkurrence har endelig fundet sin vinder. Fynbo løber af med kæmpe fladskærm på 52 tommer til en værdi af 50.000 kr.

København, den 1. maj 2009 - Nyheder, film og fodbold. Fremover bliver det en kæmpe oplevelse for Arne Jørgensen i Faaborg på Fyn at se tv. Arne er vinderen af Elgigantens store konkurrence om en af verdens bedste fladskærme. Han vandt et 52” tommer Sharp fladskærms-tv til en værdi af 50.000 kroner ved at svare rigtig på tre spørgsmål i Elgigantens konkurrence. Han blev herefter udtrukket blandt de mange deltagere fra hele landet.

- Det er helt fantastisk, siger Arne Jørgensen. - Min kone og jeg aftalte for lang tid siden, at vores gamle billedrørsfjernsyn skulle gå i stykker, før vi ville købe nyt tv. Nu er der efterhånden gået 16 år, siden vi købte det, og i de seneste par år har jeg næsten gået og håbet på, at det gamle tv snart ville sige stop, så vi kunne få en ny lækker fladskærm. Jeg turde næsten ikke håbe, at vi ville vinde, da jeg udfyldte kuponen i Elgiganten.

Vinderen af konkurrencen blev udtrukket på Elgigantens hovedkontor, men det var varehuschefen i Odense, der fik æren af at overrække præmien.

- Det var sjovt at se Arnes reaktion, da han åbnede døren, siger Johnny Langkilde Møller, varehuschef i Elgiganten i Odense. - Man kunne tydelig se, da det pludselig gik op for ham, at vi ikke var gået forkert, men at han var vinderen af Elgigantens konkurrence.

Yderligere information kontakt:
Peter Martedal
Elgiganten

Phillipe Motet
Burson-Marsteller
Telefon 20872692

Om præmien:
Det store fladskærms-tv, som Elgiganten udloddede i konkurrencen, er kåret til et af verdens bedste tv af det anerkendte britiske elektronikmagasin ”Home Cinema”, der blandt andet skriver, at selvom fladskærmen koster det samme som en rejse jorden rundt, en lille brugt bil eller en motorcykel, så er fladskærmen alle pengene værd og får fem point ud af fem mulige.

Om konkurrencen:
Elgiganten annoncerede konkurrencen i sin tilbudsavis, og kædens 27 butikker fik besøg af kunder fra hele landet. De skulle besvare disse spørgsmål:
1. Hvad er tykkelsen på Sharp LX-52XS1E – det rigtige svar er 61 mm
2. Hvilken opløsning har skærmen på Sharp LX-52XS1E – det rigtige svar er 1920 x 1080
3. Hvad hedder det nye ”DVD”-format, der giver den bedste oplevelse? – det rigtige svar er Blu-Ray