Pressemeddelelse: MERRILL LYNCH WEALTH MANAGEMENT KÅRET SOM BEDSTE UDENLANDSKE BANK I DANMARK

KØBENHAVN, den 3. marts 2010, Bank of America Merrill Lynch oplyser i dag, at Merrill Lynch Wealth Management er blevet kåret som ‘bedste udenlandske bank’ i Danmark af det internationalt anerkendte finanssite Euromoney.com. Det er undersøgelsen Euromoney Private Banking and Wealth Management Poll 2010, der ligger til grund for titlen som Danmarks bedste udenlandske bank. Euromoney Private Banking and Wealth Management priserne er uddelt siden 2004 og er international anerkendte i den finansielle sektor. Undersøgelsen blev foretaget fra august til oktober 2009 og indeholdt svar fra 1785 respondenter fra flere end 70 forskellige lande og repræsenterer for US$6.9 trillioner Assets Under Management. “Vi er meget glade for, at vi har vundet denne prestigefyldte pris. Vi tolker det som anerkendelse for det stykke arbejde, vi gør i Danmark og Norden. Prisen er især en hæder til vores fantastiske teams inden for finansiel rådgivning af vores High Net Worth (HNW) kunder. De har virkelig gjort et flot arbejde og giver til stadighed vores kunder løsninger i verdensklasse,” siger Steen Foldberg, der er Market Leader for Norden, Belgien og Luxembourg, EMEA Merrill Lynch Wealth Management. Merrill Lynch Wealth Management tilbyder discretionary, advisory og wealth structuring løsninger til HNW og Ultra High Net Worth (UHNW) kunder i Danmark. Merrill Lynch Wealth Management har serviceret danske kunder i mere end 20 år og anser Danmark som et vigtigt marked i forbindelse med fortsat vækst i Norden.