Pressemeddelelse: SAP satser stort på brugervenlig BI

SAP lancerer nyt BI software, der giver hele business intelligence markedet en saltvandsindsprøjtning med øget fokus på brugervenlighed og hastighed

København, 13. maj 2009 - SAP offentliggjorde i går på SAPPHIRE 2009 konferencen i USA deres nye software, SAP® BusinessObjectsTM Explorer, der kombinerer search og navigation funktionaliteter fra SAPs BI og datawarehouse løsninger i et hidtil uset nemt og hurtigt setup. Løsningen gør det nemt for virksomheder at dykke ned i kæmpemæssige datamængder og finde relevant information på ingen tid, hvilket er helt essentielt for at skabe overblik og indsigt i sin forretning i dag - og herigennem skabe grundlag for vækst og effektivitetsforbedringer.

Ifølge Lars Madsen, som er SAP Danmarks business intelligence ekspert, har behovet for softwareløsninger, der kan bidrage positivt til øget produktivitet og omkostningsreduktion i virksomheder, aldrig været større. Han mener, at SAPs nye BI-løsning vil sætte nye standarder for business intelligence, fordi det nu bliver tilgængeligt for alle ansatte i virksomhederne.

”Vi er kommet utrolig langt i forhold til at kunne give vores kunder lige præcis de værktøjer, der er nødvendige for, at de kan imødegå de mange udfordringer, som de står over for i dag. SAP BusinessObjects Explorer er for BI hvad Google er for Search,” siger Lars Madsen.

En af de største udfordringer, der kan opstå ifm. implementeringer af nye værktøjer i virksomheder, er brugervenligheden og den intuitive forståelse af nye programmer hos medarbejderne. Denne udfordring tager SAP meget seriøst, og de har derfor testet og samarbejdet med flere partnere og virksomheder, blandt andet Adobe og Intel, omkring udviklingen SAP BusinessObjects Explorer. Værktøjet sætter derfor ikke kun virksomhederne i stand til at få data meget hurtigt, men programmet er samtidig meget brugervenligt, og gør det muligt for medarbejderne med det samme at overskue og gennemskue store mængder af data.

”Fra SAPs side har vi lagt vægt på at gøre programmets brugerflade så intuitivt forståeligt som muligt. Vi ved, at en af de helt store udfordringer og uudnyttede potentialer findes hos brugere af BI programmer, der stadig ikke i tilstrækkelig grad udnytter de muligheder, som er tilgængelige, men i stedet baserer beslutninger på fornemmelse frem for facts. Brugervenligheden har derfor været et nøgleområde for SAP, således vi kan være med til sikre, at alle brugere straks bliver i stand til at udnytte de potentialer, der findes i BusinessObjects Explorer,” siger Lars Madsen.

Det er SAPs målsætning, at SAP BusinessObjects Explorer kan hjælpe deres kunder til at sætte nye mål for deres forretning via et bedre indblik i de data, som danner baggrunden for beslutninger om ny strategi, prioritering og indsatsområder.

”Dette nye stykke software giver klarsyn og gør det muligt for vores kunder at opnå transparens i hver eneste sprække i deres virksomhed. Fremadrettet så er det løsninger som SAP BusinessObjects Explorer, der skal hjælpe virksomhederne med at forme en ny generation af informerede medarbejdere, som vil drive virksomhederne mod øget transparens, vækst og konkurrencedygtighed på et globalt plan,” siger Marge Breya, executive vice president and general manager, Intelligence Platform Group and SAP NetWeaver Solution Management, SAP AG.

For mere information om SAP BusinessObjects Explorer kontakt venligst:

Lars Madsen
Business Intelligence Expert, SAP Danmark