Pressemeddelelse: Spam-alarm til hjemmesider og bloggere

It-sikkerhedsfirmaet F-Secure lancerer et nyt værktøj, som advarer bloggere, hjemmesideejere og onlinefora, når spam- eller malwarelinks bliver lagt på deres site. Værktøjet gør det også muligt for besøgende at se, hvis der er links, som kan være skadelige.

København, 8. juni 2011 – Uønsket spam- og malwarelinks er et stigende problem for mange websites. Men det kan nu være fortid for bloggere, hjemmesideejere og onlineforums. It-sikkerhedsfirmaet F-Secure lancerer nemlig et nyt værktøj, F-Secure Safe Links, der nemt og ganske gratis advarer mod skadelig links, der fører besøgende til falske sider, hvor de kan blive udsat for svindel, spam eller malware.

Skadelige links er især et problem på websites, som lever af meget brugergenereret indhold, men alle sites, hvor brugerne kan kommenterer eller skrive indlæg skal stigende grad forholde sig til og bruge tid på at sikre deres site mod dårlige links, som kan sprede spam eller malware. Der skal nemlig ikke mere end et dårligt link til skade websteds online-omdømme og i værste fald føre til sortlistning af søgemaskinerne.

F-Secure Safe Links giver nu muligheden for, at man enkelt og lidt kan sikre sig mod, at ens sides fyldes med spam eller malware links. Værktøjet analyserer automatisk hvert link på alle sider, og ud fra F-Secures cloud-baserede reputation service, som er en database over alle skadelige sider, identificeres skadelige links straks, og værktøjet oplyser via en simpel farvekode herefter besøgende om, hvorvidt linket er skadeligt eller ej. Ejeren af sitet får også automatisk en meddelelse, så de hurtigt kan fjerne linket.

Ifølge F-Secures landechef i Danmark, Michael Dahl, er værktøjet et vigtigt skridt i retning mod et mere sikkert online miljø, som samtidig gør det muligt for hjemmesideejere og bloggere at bruge mindre tid på at tænke på sikkerhed og mere tid på at skabe interessant indhold for deres brugere.

"Der har været et enormt fokus på sikkerheden på Facebook og Twitter, men det er vigtigt at huske på, at skadelige links påvirker alle steder med brugergeneret indhold – uanset hvor store eller små disse er. Safe Links er nem og effektiv måde for bloggere, onlinefora eller andre sites at beskytte deres besøgende og deres onlineomdømme - og så kan de i stedet bruge tiden på at udvikle interessant indhold frem for at bekymret sig om sikkerheden,” siger Michael Dahl.

Du kan se en demo af F-Secure Safe Links demo på: http://safelinksdemo.blogspot.com/

Værktøjet er stadigvæk i betaversionen, og alle kan gratis downloade og teste det. Du skal blot klikke på linket nedenfor og tilmeld dig din gratis konto.

Opret en Facebook-profil og få det gratis værktøj her:

En kort teknisk introduktion til F-Secure Safe Links
Når en webstedejer registrerer sig generes en JavaScript-kode, der kan indsættes i ethvert websteds HTML-kode. Ejeren af ​​webstedet meddeles straks via e-mail, hvis skadelige links vises på webstedet. Analysen foregår i F-Secures cloud-tjeneste og i browsing klienten, så der er ingen ekstra belastning på sitet's server. Det er nemt at få adgang til webstedets indstillinger og statistikker gennem webstedet portal og at gribe ind, hvis skadelige links vises.

For mere information om F-Secure og F-Secure Safe Link, kontakt venligst:
Michael Dahl
Director, F-Secure Regional Operations
Mobil: +45 2529 8847

Mail: Michael.dahl@f-secure.com

F-Secure - Beskytter det uerstattelige
Mens du bruger tid på det, der giver mening for dig, så beskytter vi dig, når du er online, uanset om du bruger en computer eller smartphone. Vi tager også backup af dine filer og gør det muligt for dig at dele dine filer med andre. Vores services er tilgængelige gennem flere end 200 operatører overalt i verden og værdsættes i millioner af hjem og virksomheder. F-Secure blev grundlagt i 1988 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.com