Pressemeddelelse: Tablet- og mobilbeskyttelse til dig og dit barn

It-sikkerhedsfirmaet F-Secure lancerer ny antivirus til tablets og smartphones. F-Secure Mobile Security 7 med antivirus-, antityveri-, browsersikkerhed og en række forældrekontrolfunktioner gør det nemt og enkelt at beskytte sin egen eller sine børns tablet og smartphone.

København, den 15. juni 2011 – Mange danskere har taget tabletten til sig enten som arbejdsredskab eller som hjemmegadget, og endnu flere har i dag en smartphone – i følge Danmarks Statistik helt op til hver trejde familie. For både tablet og smartphones gælder det, at de ligger inde med store mængder personfølsomme eller arbejdsrelateret data, som ikke må mistes. Ifølge en ny undersøgelse foretaget af F-Secure* siger 75 % af respondenterne, der havde oplevet at miste en mobil, at de var mere bekymrede om deres mistede data end selve telefonen.

Derfor har it-sikkerhedsvirksomheden F-Secure nu udviklet en sikkerhedsløsning, der ud over traditionel antivirusbeskyttelse som tyverisikring og antivirus, nu også gør det muligt for forældre at sætte begrænsninger på børnenes websurfing, så de trygt kan slippe børnene løs med den seneste nye seje smartphone.

Forældrebegrænsningen er nem at tilpasse til børnenes alder, og den kan justeres efter 15 kategorier af indhold som fx sex, chat, dating, stoffer eller gambling – og der er der behov for. I F-Secures undersøgelse svarede hele 77 pct. af respondenterne således, at de godt kunne tænke sig at filtrere upassende indhold på internettet bort, når deres barn bruger en smartphone med internetadgang.

Derudover er det også indbygget en lokationsdelingsfunktion, så man kan holde hinanden opdateret på, hvor man er. Herudover kan løsningen også bruges til at finde sin telefon, hvis den skulle blive stjålet eller mistet på anden vis.

”I dag er det vel et særsyn, at ens barn ikke har en mobil eller en tablet. Og det er godt, at vi danskere er så gode til at udnytte den moderne teknologi som kommunikationsværktøj mellem forældre og børn. Men med den nye teknologi følger også nye udfordringer – som fx virus, hacking og adgangen til sider og emner på internettet som ikke egner sig til børn. Det kan man umuligt dæmme op for, hvis ikke man har de rette værktøjer. Derfor er jeg også glad for at kunne give de danske forældre en hjælpende hånd med vores nye sikkerhedsløsning,” siger Michael Dahl.

Den nye F-Secure Mobile Security 7 indeholder:

• Forældrekontrol – beskyt dine børn mod uegnet indhold på internettet
  • Lokationsdeling – find dine børn, hvor som helst og når som helst
  • Antityveri – fjern-lås eller slet din manglende mobil
  • Browser beskyttelse – undgå falske og skadelige hjemmesider
  • AntiVirus – undgå virus
  • AntiSpyware – identificer applikationer, der deler dine private informationer
  • Firewall – blokker uønsket adgang til din enhed
  • Automatiske opdateringer – sørger for at du altid at optimal beskyttelse
  • Understøtter Android 2.3 og Symbian^3 platforme, S60 3. og 5. Edition.

F-Secure Mobile Security 7 kan fås her

*Om undersøgelsen: Undersøgelsen blev udført via SurveyGizmo i april 2011. 609 deltog globalt via F-Secures Safe and Savvy blog.

For mere information, kontakt venligst:

Michael Dahl
Director, F-Secure Regional Operations
Mobil: +45 2529 8847
Mail: Michael.dahl@f-secure.com

F-Secure - Beskytter det uerstattelige
Mens du bruger tid på det, der giver mening for dig, så beskytter vi dig, når du er online, uanset om du bruger en computer eller smartphone. Vi tager også backup af dine filer og gør det muligt for dig at dele dine filer med andre. Vores services er tilgængelige gennem flere end 200 operatører overalt i verden og værdsættes i millioner af hjem og virksomheder. F-Secure blev grundlagt i 1988 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.com