SAP gør tal og statistikker levende

Forestil dig at interagere med data om din virksomheds stigende salgsaktiviteter i Østen, mens de sker. Og samtidig kunne se dem. Det gør SAP nu muligt med et nyt samarbejde med Google, der kombinerer SAP’s anerkendte ”business intelligence”-software med de populære værktøjer Google Maps og Google Earth.

København, den 9. august 2011 – Med det nye samarbejde mellem Google og SAP kan virksomheder nu hurtigt visualisere hidtil skjulte data, der ofte er gemt i statistikker, så virksomhederne mere effektivt får indsigt i deres globale, regionale og lokale muligheder. Koblingen mellem SAP og Googles fleksible infrastruktur vil være en gevinst for mange virksomheder, bl.a. i detailhandlen, der med de nye dynamiske data f.eks. hurtigt vil kunne se, hvordan deres indkøb fordeler sig geografisk og dermed let effektivisere deres indkøbsaktiviteter. Samarbejdet med Google gør SAP i stand til at give deres kunder en endnu bedre service, siger Jesper Schleimann, der er ansvarlig for Business Intelligence hos SAP Danmark.

”Der er nogle rigtig spændende perspektiver i det her samarbejde for de danske virksomheder. At en virksomhed f.eks. nu helt konkret kan se spredningen i sit salg både på verdensplan og helt lokalt - og det endda in real time - vil øge kvaliteten af deres datahåndtering og gøre det meget lettere for dem at målrette deres salgsaktiviteter”, siger Jesper Schleimann.

SAPs virksomhedsapplikationer og Google Maps giver virksomhederne uanede muligheder for at arbejde mere dynamisk og effektivt med deres data – eksempler på brug kunne være:

• En telefonoperatør kan bruge Google Earth og SAP BusinessObjects Explorer™ software til at udføre en analyse over mistede opkald og identificere geo-koordinaterne på defekte installationer.
  • Skattemyndigheder kan lægge informationer om husstandes beskatningsgrundlag på et landkort og gruppere det efter regioner for at følge de højeste og laveste beskatningsområder.
  • En bank kan udføre risikovurderinger af udlån ved at sammenligne data om misligholdelse af lån og tvangsauktioner med de geografiske positioner for dens udlån på Google Maps.
  • En kundeserviceafdeling i et transportfirma kan håndtere reklamationer mere effektivt ved at kombinere SAP StreamWork med geografiske data, der bl.a. giver bedre mulighed for at prioritere og kvalificere den efterfølgende indsats.
  • En forlystelsespark kan bruge Google Maps API Premier til at få real-time informationer om gæsternes færdsel mellem attraktionerne og med SAP® BusinessObjectssolutions omdirigere gæsternes ruter for at forbedre tilfredshedsstatistikkerne.

Se en kort video for en yderligere præsentation: “Demo: SAP and Google Team for Location-Based Intelligence

For mere information, kontakt venligst:

Jesper Schleimann
SAP Danmark
+ 45 2923 3567
jesper.schleimann@sap.com

Pressekontakt:
Mikkel Andersen
Burson-Marsteller
mikkel.andersen@bm.com

Om SAP
Som markedsleder inden for applikationssoftware til virksomheder hjælper SAP (NYSE: SAP) virksomheder i alle størrelser og industrier med at blive drevet bedre. Fra back office til bestyrelse, varehus til butik, desktop til mobilenhed gør SAP det muligt for mennesker og organisationer at arbejde mere effektivt sammen og holde sig foran konkurrenterne gennem en bedre forretningsindsigt. SAP-applikationer og -services gør det muligt for flere end 172.000 kunder at køre en profitabel, fleksibel og voksende virksomhed. For mere information, besøg www.sap.com

# # #

Any statements contained in this document that are not historical facts are forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as “anticipate,” “believe,” “estimate,” “expect,” “forecast,” “intend,” “may,” “plan,” “project,” “predict,” “should” and “will” and similar expressions as they relate to SAP are intended to identify such forward-looking statements. SAP undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements. All forward-looking statements are subject to various risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from expectations. The factors that could affect SAP's future financial results are discussed more fully in SAP's filings with the U.S. Securities and Exchange Commission ("SEC"), including SAP's most recent Annual Report on Form 20-F filed with the SEC. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of their dates.

© 2011 SAP AG. All rights reserved.

SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, SAP BusinessObjects Explorer, StreamWork, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries.

Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Business Objects Software Ltd. Business Objects is an SAP company.Sybase and Adaptive Server, iAnywhere, Sybase 365, SQL Anywhere, and other Sybase products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Sybase, Inc. Sybase is an SAP company.

All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary.

These materials are subject to change without notice. These materials are provided by SAP AG and its affiliated companies ("SAP Group") for informational purposes only, without representation or warranty of any kind, and SAP Group shall not be liable for errors or omissions with respect to the materials. The only warranties for SAP Group products and services are those that are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services, if any. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty.

Note to editors:
To preview and download broadcast-standard stock footage and press photos digitally, please visit www.sap.com/photos. On this platform, you can find high resolution material for your media channels. To view video stories on diverse topics, visit www.sap-tv.com. From this site, you can embed videos into your own Web pages, share video via e-mail links and subscribe to RSS feeds from SAP TV.