Sony Ericssons populære minier kommer i ny opgraderet version

Sony Ericsson lancerer nu seneste generation af de kompakte smartphones Xperia™ mini og Xperia™ mini pro, som kombinerer best-in-class billed- og skærmteknologi med seneste nye Android-platform. De nye modeller kommer bl.a. med stærkere processor og større skærm i et smukt og stadig kompakt design.

København, den 5. maj 2011– I dag løfter Sony Ericsson sløret for de to nye Xperia-modeller Xperia™ mini og Xperia™ mini pro, som er de nyeste medlemmer af Xperia-familien. De to nye innovative smartphones er pakket med nye features. De bygger på en kraftfuld 1GHz Qualcomm Snapdragon™ processor og kører på den seneste nye platform fra Google’s Android™ – Gingerbread 2.3. Xperia™ mini og Xperia™ mini pro udmærker sig ved et smukt design, og begge har best-in-class billed- og skærmteknologi fra Sony, blandt andet Reality Display med Mobile BRAVIA Engine og HD-videooptagelse (720p).

De to smartphones byder på en gennemført multimedieoplevelse. Xperia™ mini og Xperia™ mini pro giver adgang til over 150.000 apps på Android Market™ og har et 3 tommer stort ridsefrit, multi-touch glasdisplay. Den forbedrede brugerflade gør det mulig at have op til 16 aps på sin hovedmenu. Facebook inside Xperia™, som er en ny feature hos Xperia™- familien, giver en unik og super brugervenlig integration af Facebook på mobilen.

Xperia™ mini pro har for første gang i en kompakt smartphone fået et optimeret slide-out tastatur med ”smart funktionalitet” kendt fra storebroderen Xperia Pro.

En diskret, men hurtig ”Type & Send” funktionalitet gør, at brugeren ikke skal åbne en separat app for hver type besked, og ”Smart Tastatur” udløser prædiktiv tekstindtastning, når brugeren slider tastaturet frem. Xperia™ mini pro har præinstalleret Office Suite og McAfee antivirus software, så man nemt og hurtigt kan læse dokumenter og skrive e-mails på farten.

Kenneth Møller, National Account Manager fra for Sony Ericsson udtaler: “Vi har gerne villet give kunderne endnu større valgmuligheder i vores Xperia-linie og samtidig bygge på den oprindelige mini series succes. Disse kraftfulde smartphones indeholder nu endnu mere styrke, forbedret funktionalitet, større skærme og specielle features, som kun findes i Sony Ericssons telefoner. De er fyldt med fede features, der gør dem til det ideelle valg for forbrugeren, der leder efter fordelene ved både Android og Sony samlet i en smuk, kompakt og brugervenlig smartphone”.

Sony Ericsson løfter i dag også sløret for en ny feature, Facebook inside Xperia™, som er integreret i de nye Xperia™ mini og mini pro smartphones, og som snart også er at finde i de andre telefoner i Xperia-familien. Facebook inside Xperia™ integrerer sociale relationer i telefonen ved at gøre Facebook hurtigt tilgængelig fra de mest benyttede områder af telefonen så som fotogalleriet, musikafspilleren, telefonbogen eller kalenderen.  I og med at folk bliver mere og mere afhængige af deres smartphones til hurtig kommunikation, gør Sony Ericsson det nemmere end nogensinde før at ”synes godt om”, ”dele” og ”tilføje kommentarer” med Facebook inside Xperia™.

Sony Ericsson Xperia™ mini – Key features

• Verdens mindste Android™ smartphone med HD-videooptagelse
  • Reality Display med Mobile BRAVIA® Engine
  • Mulighed for op til 16 apps på hovedmenuen
  • Adgang til 150.000 apps på Android Market™
  • Har Facebook app indbygget, så du altid er tæt på dine venner

Sony Ericsson Xperia™ mini pro – Key features

• Ergonomisk tastatur og smart funktion for fast messaging
  • HD video og Reality Display med Mobile BRAVIA® Engine
  • Synkroniser din e-mail og se dine arbejdsdokumenter på farten
  • Mulighed for op til 16 apps på hovedmenuen
  • Adgang til over 150.000 apps på Android Market™

Sony Ericsson Xperia™ mini pro og Xperia™ mini med HD bliver lanceret på udvalgte markeder fra Q3.

For mere information, tjek Sony Ericssons produktblog på: http://blogs.sonyericsson.com/products

- Slut -

Specificationer for Sony Ericsson Xperia™ mini and Sony Ericsson Xperia™ mini pro:

*Venligst bemærk, at det ikke nødvendigvis er alle services, som nævnes nedenfor, der vil være til rådighed på alle markeder.

Sony Ericsson Xperia™ mini Sony Ericsson Xperia™ mini pro
Farver Black, white, dark pink* and blue* Black, white, pink*, turquoise*
Facts Operativ system: Google™ Android 2.3 (Gingerbread)Processor: 1 GHz Qualcomm Snapdragon™ Størrelse: 88 x 52 x 16mm Vægt:  94g Operativ system: Google™ Android 2.3 (Gingerbread)Processor: 1 GHz Qualcomm Snapdragon™ Størrelse: 92 x 53 x 18mm Vægt: 136g
Design Auto rotér funktionFour corner home screenTastatur (skærm, 12 key)Tastatur (skærm, QWERTY)Baggrundsbillede og animationReality Display with Mobile BRAVIA® EngineTouch skærm Auto rotér funktionFour corner home screenTastatur (skærm, 12 key)Tastatur (QWERTY)Tastatur (skærm, QWERTY)Baggrundsbillede og animationReality Display with Sony Mobile BRAVIA® EngineSmart TastaturTouch skærm
Entertainment 3D-spilMedie browserFM radio med RDSVideo-streamingYouTube™ 3D-spilMedie browserFM radio med RDSVideo-streamingYouTube™
Tilslutningsmuligheder 3.5 mm jackstikaGPSBluetooth™ DLNA Certificeret™Google Latitude™Google Maps™ med Street ViewMedia Transfer Protocol supportMicro USB understøttelseModemSynkronisering via Facebook™Synkronisering via Google™ SyncSynchronisation via Sony Ericsson SyncSynkronisering : Microsoft® Exchange ActiveSync® via Moxier ClientSynkronisering: Microsoft® Exchange ActiveSync®USB-masselagringUSB 2.0 understøttelseWi-Fi™Wisepilot™ navigation 3.5 mm jackstikaGPSBluetooth™DLNA Certificeret™Google Latitude™Google Maps™ med Street ViewMedia Transfer Protocol supportMicro USB understøttelse ModemSynkronisering via Facebook™Synkronisering via Google™ SyncSynkronisering via Sony Ericsson SyncSynkronisering: Microsoft® Exchange ActiveSync® via Moxier ClientSynkronisering: Microsoft® Exchange ActiveSync®USB-masselagringUSB 2.0 understøttelseWi-Fi™Wisepilot™ navigation
Hukommelse Telefonhukommelse: Op til 320MBMemory card support: microSD™, op til 32GBMemory card inkluderet: 2GB microSD™ Telefonhukommelse: Op til 320MBMemory card support: microSD™, op til 32GBMemory card inkluderet: 2GB microSD™
Batterilevetid Taletid GSM/GPRS: Op til 4 timer og 30 min.*Standby tid GSM/GPRS: Op til 340 timer*Taletid UMTS: Op til 4 timer og 30 min.*Standbytid UMTS: Op til 320 timer*Musikaflytningstid: Op til 25 timer*Videoafspilning: Op til 6 timer* Taletid GSM/GPRS: Op til 5 timer og 40 min.*Standby tid GSM/GPRS: Op til 331 timer*Taletid UMTS: Op til 5 timer og 25 min.*Standbytid UMTS: Op til 340 timer*Musikaflytningstid: Op til 29 timer*Videoafspilning: Op til 5 timer og 45 min.*
Netværk UMTS HSPA 900, 2100GSM GPRS/EDGE 850, 900, 1800, 1900UMTS HSPA 850, 1900, 2100 GSM GPRS/EDGE 850, 900, 1800, 1900 UMTS HSPA 900, 2100GSM GPRS/EDGE 850, 900, 1800, 1900UMTS HSPA 850, 1900, 2100 GSM GPRS/EDGE 850, 900, 1800, 1900
Tilbehør Xperia™ mini, 1200mAh udskifteligt batteri, stereo portable handsfree, 2GB microSD™ memory card, oplader, micro USB kabel til opladning, synkronisering og filoverførsel og bruger dokumentation Xperia™ mini pro, 1200mAh udskifteligt batteri, stereo portable handsfree, 2GB microSD™ memory card, oplader, micro USB kabel til opladning, synkronisering og filoverførsel og bruger  dokumentation

Juridiske meddelelser:

1) Fakta og features kan variere afhængigt af lokale varianter. 2) Driftstider kan påvirkes af netværkspræferencer, SIM-korttyper, tilsluttet ekstraudstyr og forskellige aktiviteter, fx afspilning af spil. Sætindhold og farvemuligheder kan variere fra marked til marked. Det fulde  sortiment af tilbehør er måske ikke tilgængeligt på alle markeder.

© Sony Ericsson Mobile Communications AB, 2011.

Liquid Identity-logoet er et varemærke eller et registreret varemærke, der tilhører Sony Ericsson Mobile Communications AB. Sony er et varemærke eller et registreret varemærke, der tilhører Sony Corporation. Ericsson er et varemærke eller registreret varemærke, der tilhører Telefonaktiebolaget LM Ericsson. Yderligere oplysninger vedrørende varemærker er tilgængelige på vores website på: www.SonyEricsson.com/cws/common/legal/disclaimer

Andre produkter og selskabsnavne, som er nævnt heri, kan være varemærker, der  tilhører deres respektive ejere. Der tages forbehold for alle rettigheder, som ikke er nævnt. Alle betingelser kan ændres uden yderligere varsel. Sony Ericsson Mobile Communications AB, SE-221 88 Lund, Sverige.

Sony Ericsson fejrer i Oktober 2011 sit tiende år som et joint venture mellem Sony Corporation og Ericsson. Igennem årene har Sony Ericsson integreret de bedste teknologier indenfor telekommunikation med de bedste underholdningsbrugererfaringer og på den måde skabt Xperia™ – linien af de mest ”underholdende smartphones” inden for mobiltelefonindustrien. Udover sit globale hovedkvarter i London har Sony Ericsson salgs- og marketingsafdelinger i alle store regioner i verden samt produktion i Kina og produktudviklingsfaciliteter i Kina, Japan, Sverige og Silicon Valley, Californien. For mere information, besøg: www.sonyericsson.com/press.

PRESSEKONTAKT:

Sony Ericsson Danmark og Island
Kenneth Møller, National Account Manager
kenneth.moeller@SonyEricsson.com
Mobil: +45 2844 4444
Mediebibliotek:
www.SonyEricsson.com/press

Spørgsmål vedrørende fotos:
Katrine Bjerre Eriksen, Burson-Marsteller
katrine.eriksen@bm.com

Tlf. +45 3332 7878

Journalisthenvendelse vedrørende testtelefoner: