Sony lancerer sin første smartphone – Xperia S

Sony lancerer sin første smartphone i den nye Xperia NXT-serie, som er selskabets næste generation af smartphones. Xperia S byder blandt andet på nem deling af indhold til flere skærme som for eksempel TV’et og computeren. Derudover har den nye smartphone en skærm i knivskarp Sony HD-kvalitet, som giver en overlegen brugeroplevelse.

Las Vegas/København, 10. januar, 2012 – Sony lancerer i dag Xperia™ S, den første smartphone fra den nye Xperia NXT-serie, som er næste generation af smartphones fra Sony*. Det sker på selskabets pressemøde inden 2012-udgaven af den internationale forbrugerteknologimesse CES i Las Vegas. Den nye Xperia S er en Android-smartphone, som leverer fremragende visuel kvalitet med en skærm i høj opløsning i Sony HD-kvalitet og et 12 megapixel-kamera, der kan tage lynhurtige billeder på bare 1,5 sekunder fra standby. Xperia S har også en kraftig 1.5GHz dual-core processor, som sikrer lynhurtige præstationer.

Xperia S som en del af Sonys verden

Den nye Xperia S giver mulighed for nem forbindelse til flere skærme, så brugeren kan dele og nyde indholdet på den skærm, der passer bedst til situationen – om det er Tv’et, smartphonen, computeren eller tabletten. Yderligere kan man se sit yndlingsindhold fra Sony Entertainment Network i topkvalitet på sit tv ved at forbinde Xperia S via HDMI, eller man kan dele billeder trådløst med en enkelt berøring. Xperia S har også NFC-teknologi (Near Field Communication), som gør det muligt for brugerne at dele indhold med hinanden og nyde godt af et stigende antal NFC-applikationer og –services, som for eksempel muligheden for at kunne bruge mobiltelefonen som betalingskort.

Lækkert genkendeligt design

Xperia S introducerer en ny designlinie, som går under navnet “Iconic Identity”. Designet vil gå igen gennem Xperia NXT-serien, og det skaber et simpelt, stærkt udseende, som er let genkendeligt. Det transparente element skaber en ikonisk silhuet, som giver en lethed, der fremhæver displayet. Derudover giver det forskellige lyseffekter og integrerer antennen. Selve brugerfladen er blevet redesignet for at matche selve telefonens minimalistiske design og udnytte skærmens fantastiske opløsning, mens startskærmen har fået en dynamisk og farverig baggrund, som udnytter HD Reality Displayet og kræfterne fra dual-core processoren fuldt ud.

Store underholdningsoplevelser fra Sony

Xperia S kan bruges til at få adgang til en verden af underholdning fra Sony Entertainment Network**. Med Music Unlimited får man adgang til mere end 12 millioner forskellige sange fra hele verden (Tjenesten er lanceret i Danmark). Desuden kan man på en række markeder opleve tjenesten Video Unlimited med de seneste Hollywood-film og tv-produktioner fra alle de store studier***. Derudover er Xperia S PlayStation-certificeret med adgang til PlayStation® Store****.

Tilgængelighed

Xperia S kommer på markedet i første kvartal af 2012. I første omgang på Android 2.3 (Gingerbread), og den vil blive opgraderet til Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) i andet kvartal af 2012.

Key features for Xperia S

• 4.3 tommers Reality Display med Mobile BRAVIA® Engine og HD-skærm (1280 x 720), samt kamera til HD-optagelse både på fronten (720p) og bag på (1080p).
  • 1.5GHz dual-core processor til hurtig browsing og download af indhold, som man kan gemme i den indbyggede 32GB flash-hukommelse.
  • 12MP kamera bag på med Sony Exmor R™ og Fastest Capture, som gør det muligt at tage billeder på bare 1,5 sekunder direkte fra standby-tilstand.
  • NFC (Near Field Communication), som giver adgang til et stigende antal NFC-applikationer og -services som eksempelvis Xperia SmartTags.
  • Xperia S leverer en full HD-oplevelse på dit TV med HD-deling af indhold gennem DLNA, HDMI og ved at bruge BRAVIA Sync til at styre Xperia S med TV’ets fjernbetjening.

Smart Extras™ til Android

I forlængelse af annonceringen af ​​Xperia S lanceres også ​​tre nye Smart Extras™. Smart Extras™ er tilbehør til mobilen, som er med til at forbedre oplevelsen og bringe indhold til smartphone-brugere på en helt ny måde.

Xperia SmartTags - skift din smartphone-indstillinger med et enkelt strejf

Xperia SmartTags fungerer med alle smartphones med NFC-teknologi, herunder Xperia S. Man skal blot holde sin NFC-aktiverede smartphone hen til et SmartTag, som har form og størrelse som en lille mønt, og den vil herefter aktivere en præ-konfigureret profil på telefonen. Det kan eksempelvis være aktivering af vækkeur samt ”lydløs”, gennem et SmartTag ved sengen, eller det kan være et SmartTag, som aktiverer GPS, Bluetooth og andre relevante funktioner i bilen. Disse profiler kan nemt gøres personlige og afspejle enhver smag. SmartTag er designet til at spare forbrugerne tid og gøre deres smartphone-liv lettere. To SmartTag’s er inkluderet i æsken med Xperia S på det danske marked.

Smart Wireless Headset Pro - Bluetooth-hovedtelefonerne, der kan det hele

Dette Bluetooth™-stereo-headset til Android-smartphones byder på meget mere end bare overlegen lyd. På displayet af Smart Wireless Headset PRO kan brugeren læse SMS-beskeder, se indgående opkald, få adgang til kalendermeddelelser og meget mere. Når den er adskilt fra telefonen, fungerer den også som en MP3-afspiller og radio.

SmartWatch - adgang til apps og smartphone-funktioner gennem en lille skærm

SmartWatch er en lille skærm, som kommunikerer med en Android™-smartphone via Bluetooth. Brugeren kan for eksempel få diskret adgang til SMS-beskeder, opdateringer fra sociale medier og håndtere opkald eller musik. Skærmen er monteret på en rem og kan bæres som et ur. Applikationer, som giver brugerne mulighed for at lave personlige tilpasninger af deres SmartWatch, vil være tilgængelig på Android ™-markedet.

For flere informationer, besøg venligst Sony Ericssons presserum og produktblog:

* For illustrative purposes only.  Not for commercial use or re-sale.  Use of “Sony” brand subject to regulatory approval.
**Adgang til Sony Entertainment Network services varierer fra land til land og efter tilgængelighed. For mere information: www.sonyentertainmentnetwork.com
***Antallet af sange, der er tilgængelige varierer fra land til land.
**** Afhængig af tilgængelighed på markedet.

- SLUT-

Sony Ericsson Xperia S
Farve Sort
Hvid
Facts Størrelse: 128 x 64 x 10.6 mm
Vægt: 144 gram
Operativsystem: Google Android™ 2.3 (Gingerbread) Kan opgraderes til Android 4.0 (Ice Cream Sandwich)
Processor: 1.5 GHz Qualcomm MSM8260 Dual Core
Kamera 3D sweep panorama
12 megapixel kamera
16x digital zoom
Aperture f/2.4
Autofokus
Ansigtsdetektion
Ansigtsgenkendelse
Blitz/LEDFrontkamera (1.3 MP 720p)
Geo tagging
HD video optagelse (1080p)
Billedstabilisator
Stopur
Opgaver
Timer
Forbindelser 3.5 mm audio jack (CTIA)
aGPS
Bluetooth™-teknologi
DLNA Certified™
GLONASS
HDMI support
Media Transfer Protocol support
Micro USB support
Native USB tethering
NFC
USB High speed 2.0 support
Wi-Fi®
Wi-Fi® Hotspot-funktionalitet
Display 4.3” 720p HD display
Reality Display with mobile BRAVIA Engine
1280 x 720 pixels (342 ppi)
16,777,216 colour TFT
 Brudsikker overflade på ridsefast mineralglas
Hukommelse Flash memory32GB eMMC
Netværk UMTS HSPA  850 (Band V), 900 (Band VIII), 1900 (Band II), 2100 Band I)
GSM GPRS/EDGE 850, 900, 1800, 1900
Batterilevetid Samtale-tid GSM/GPRS: Op til 8 t og 30 min*
Standby-tid GSM/GPRS: Op til 450 t*

Samtale tid UMTS: Op til 7 t og 30 min*
Standby tid UMTS: Op til 420 t*Musikafspilningstid: Op til 25 t*
Videoafspilningstid: Op til 6 t og 30 min

*Embedded battery: 1750 mAh typical, 1700 mAh minimum
Med i pakken Xperia™ S
Indbygget batteri
Stereo headset MH 650 (ctia)HDMI kabelScreenprotector
Oplader
Micro USB kabel til opladning,synkronisering og filoverførsel
Brugervejledning2 NFC SmartTags

*According to GSM Association Battery Life Measurement Technique. Battery performance may vary depending on network conditions and configurations, and phone usage

Juridiske meddelelser:

1) Fakta og features kan variere afhængigt af lokale varianter. 2) Driftstider kan påvirkes af netværkspræferencer, SIM-korttyper, tilsluttet ekstraudstyr og forskellige aktiviteter, fx afspilning af spil. Sætindhold og farvemuligheder kan variere fra marked til marked. Det fulde sortiment af tilbehør er måske ikke tilgængeligt på alle markeder.

© Sony Ericsson Mobile Communications AB, 2011.

Liquid Identity-logoet er et varemærke eller et registreret varemærke, der tilhører Sony Ericsson Mobile Communications AB. Sony er et varemærke eller et registreret varemærke, der tilhører Sony Corporation. Ericsson er et varemærke eller registreret varemærke, der tilhører Telefonaktiebolaget LM Ericsson. Yderligere oplysninger vedrørende varemærker er tilgængelige på vores website på: www.SonyEricsson.com/cws/common/legal/disclaimer

Sony Ericsson fejrede i oktober 2011 sit tiende år som et joint venture mellem Sony Corporation og Ericsson. Igennem årene har Sony Ericsson integreret de bedste teknologier indenfor telekommunikation med de bedste underholdningsbrugererfaringer og på den måde skabt Xperia™ – linjen af de mest ”underholdende smartphones” inden for mobiltelefonindustrien. Udover sit globale hovedkvarter i London har Sony Ericsson salgs- og marketingsafdelinger i alle store regioner i verden samt produktion i Kina og produktudviklingsfaciliteter i Kina, Japan, Sverige og Silicon Valley, Californien. For mere information, besøg: www.sonyericsson.com/press.

PRESSEKONTAKT:

Sony Ericsson Danmark og Island
Michael Fahlén, National Account Manager
E-mail: michael.fahlen@sonyericsson.com
Mobil: +45 4071 0870

Morten Johansen, Marketing Manager
morten.johansen@sonyericsson.com
Mobil: +45 4050 0933
Mediebibliotek:
www.SonyEricsson.com/press

Spørgsmål vedrørende fotos:
Stine Mølgaard Sørensen, Burson-Marsteller
stine.soerensen@bm.com
Tlf. +45 3332 7878

Journalisthenvendelse vedrørende testtelefoner:
Per Raahauge, 2pr.dk
se@2pr.dk

Support:

Sony Ericsson hotline +45 3331 2828 (mandag-fredag 8-18)

PRESSEKONTAKT:

Sony Ericsson Danmark og Island

Michael Fahlén, National Account Manager
E-mail: michael.fahlen@sonyericsson.com
Mobil: +45 4071 0870

Morten Johansen, Marketing Manager
E-mail: morten.johansen@sonyericsson.com
Mobil: +45 4050 0933
Mediebibliotek: www.SonyEricsson.com/press

Spørgsmål vedrørende fotos:

Stine Mølgaard Sørensen, Burson-Marsteller
E-mail: stine.soerensen@bm.com
Tlf. 45 3332 7878

Journalisthenvendelse vedrørende testtelefoner:

Per Raahauge, 2pr.dk
E-mail: se@2pr.dk

Support:

Sony Ericsson hotline 45 3331 2828 (mandag-fredag 8-18)

Sony Ericsson fejrer i oktober 2011 sit 10 år som joint venture mellem Sony Corporation og Ericsson. Gennem årene har virksomheden kombineret de bedste kommunikationsteknologier med førsteklasses underholdningsoplevelser til brugeren for at skabe XperiaTM familien, som er de mest underholdende smartphones på markedet. Med globale virksomhedsfunktioner samlet i London, har Sony Ericsson salgs- og marketingsoperationer i alle større regioner i verden og produktion i Kina samt produktudviklingslokationer i Kina, Japan, Sverige og Silicon Valley, Californien, USA. For mere information, besøg venligst: www.sonyericsson.com/press.