Batteridrevet ½ " slagnøgle med justerbart moment op til 1150 Nm

- Med Chicago Pneumatic CP8849 vælger du tilspændingskraft med et enkelt fingertryk

Chicago Pneumatic lancerer markedets første ½" batteridrevne slagnøgle, CP8849, med et tilspændingsmoment på op til 1150 Nm. Slagnøglen kan indstilles i fire forskellige tilspændingspositioner, lav og høj hastighed og 50 eller 100 procents drejningsmoment. Ved 100 procent er momentet cirka 1150 Nm, hvilket også gælder den reverserende indstilling. De fire forskellige momentindstillinger gør CP8849 lige så velegnet til hjulskifte på personbiler, lette lastbiler og SUV'er som til mekanikere, der arbejder med såvel lette som tunge køretøjer eller MRO-applikationer.

Bagsiden af CP8849 er forsynet med et tydeligt display, der viser de forskellige indstillinger. Der kan skiftes mellem de forskellige indstillinger med et enkelt tommelfingertryk. Lav hastighed svarer til en manuel tilspænding med et moment omkring 4-5 Nm. Ved høj hastighed yder slagnøglen cirka 70 Nm, hvilket svarer til anbefalingerne fra en lang række bilproducenter. Med et tryk på 50 procent-knappen yder CP8849 et maksimalt moment på 580 Nm og ved tryk på 100 procent-knappen yder CP8849 et maksimalt moment på 1150 Nm.

–     Vores CP8849 er ingen undtagelse, når det handler om vores fokus på maksimal ydeevne i kombination med optimal ergonomi og sikkerhed for brugeren, siger Peter B. Nilsson, nordisk salgschef hos Chicago Pneumatic. Den nye slagnøgle er en perfekt kombination af alt dette. Derudover giver den brugeren mobilitet takket være batteriet.

Beskytter også sig selv
Slagnøglen er ikke kun ergonomisk udformet, men er også forsynet med en række stødabsorberende punkter, der sørger for god beskyttelse ved eventuelle stød og tab. Også batteriet er forsynet med beskyttende gummidæmper.  Den børsteløse motor og det kraftfulde batteri betyder, at CP8849 også kan klare regelmæssig og længerevarende brug uden at miste kraft.

Perfekt værktøj til vejhjælpskøretøjer
Den forreste del af slagnøglen er forsynet med fire LED-lys, der letter arbejdet i mørke omgivelser. Chicago Pneumatic har lyttet til kundernes behov for en stærk slagnøgle, der fungerer i alle mulige forskellige situationer og på samme tid er kraftfuld og solid.
Chicago Pneumatics CP8849 leveres med to 20 volts litium-ion-batterier på 4 Ah eller 6 Ah og en batterilader pakket i en blød Chicago Pneumatic-bag.

–    Et sådan sæt burde være standardudstyr i alle vejhjælpskøretøjer, når de leveres til kunderne, siger Peter med et smil og afslutter med at sige, at slagnøglen vil lette arbejdet for alle, hvor adgangen til trykluft er begrænset, ikke mindst vejens helte.

Fakta om CP8849
Batteri:                                              20 volts litium-ion-batteri, 4 Ah eller 6 Ah (valgfrit)
Belysning:                                         4 LED-lys
Firkant:                                              1/2''
Ladetid:                                             90 minutter
Støjniveau:                                        88,7 dB (A)

Maks. moment:                                 1150 Nm
Motor:                                                Børsteløs
Vægt uden/med batteri:                    2,76 kg/3,59 kg

Se CP8849 på YouTube

Vores CP8849 er ingen undtagelse, når det handler om vores fokus på maksimal ydeevne i kombination med optimal ergonomi og sikkerhed for brugeren. Den nye slagnøgle er en perfekt kombination af alt dette. Derudover giver den brugeren mobilitet takket være batteriet.
Peter B. Nilsson, nordisk salgschef hos Chicago Pneumatic