Chicago Pneumatic lancerer to kraftfulde værktøjsserier til industrielle anvendelser

- CP1114R-serien, perfekt til boring, gevindskæring og bearbejdning med rival
- CP28-serien, kraftfulde og lette skruemaskiner

Chicago Pneumatic CP1114R er en serie kraftfulde, reversible boremaskiner udstyret med virksomhedens ergonomiske håndtag, Ergo Wing, der giver brugeren et sikkert og bekvemt greb. CP1114R er udviklet til krævende opgaver i industrielle produktions- og vedligeholdelsessammenhænge.

Chicago Pneumatics nye skruemaskiner CP28 lanceres i fire forskellige modeller, to med pistolgreb og to i lige udgaver. De er bl.a. kendetegnet ved lav vægt, fra 1,2 kg for skruemaskinen med pistolgreb og blot 0,6 kg for den lige model. Samtidig leverer de masser af kraft, op til henholdsvis 8,5 Nm og 7 Nm. CP28-serien er udviklet med henblik på eksempelvis montering af hvidevarer og elektronik.

CP1114R
Chicago Pneumatics nye CP1114R-serie lanceres i fire forskellige modeller, to med lav omdrejningshastighed, henholdsvis 500 og 900 o/m, og to med høj omdrejningshastighed, henholdsvis 2.600 og 4.000 o/m. Slutcifrene i modelnummeret afslører omdrejningstallet, f.eks. CP1114R05 for modellen med det laveste omdrejningstal og CP1114R40 for den med det højeste.

CP1114R består af fire robuste boremaskiner, som takket være tre kraftige planetgear garanterer såvel høj driftssikkerhed som lange serviceintervaller og lave vibrationsværdier, siger sales director Peter B. Nilsson. Boremaskinerne leverer meget kraft allerede ved lave omdrejningstal, og serviceintervallerne ligger på 800 timer.

De to boremaskiner med lav omdrejningshastighed har – ud over Ergo Wing – også et fronthåndtag, som sikrer brugeren optimalt greb. Det brede moduludvalg betyder, at Chicago Pneumatic kan tilbyde boremaskiner til mange forskellige formål, f.eks. boring, gevindskæring og bearbejdning med rival i såvel aluminium som rustfrit stål i industrielle produktions- og vedligeholdelsessammenhænge.

– De mange modeller gør det muligt altid at finde en CP1114R, der passer perfekt til opgaven, siger Peter B. Nilsson.

CP28
Den nye serie består af fire kompakte skruemaskiner. De to med pistolgreb har hus i aluminium og gummibeklædte håndtag, hvilket giver værktøjerne en lav vægt og sørger for, at brugeren opnår et godt og sikkert greb. De to lige modeller er lette og kompakte for optimal gribevenlighed, samtidig med at den lave vægt giver mulighed for lange arbejdsskift uden at brugeren bliver træt.

– Lanceringen af CP28-serien bevirker, at vi nu kan tilbyde en komplet serie af vedligeholdelses- og produktionsværktøjer til montering af hvidevarer og elektronik, siger Peter B. Nilsson. Det er skruemaskiner tilpasset til såvel brede applikationer inden for vedligeholdelse og konstruktion som krævende montageopgaver ved samlebånd.

Teknisk information
Chicago Pneumatic CP1114R

Chicago Pneumatic CP28

E-post:  peter.b.nilsson@cp.com

Om Chicago Pneumatic

– CP1114R består af fire robuste boremaskiner, som takket være tre kraftige planetgear garanterer såvel høj driftssikkerhed som lange serviceintervaller og lave vibrationsværdier. Boremaskinerne leverer meget kraft allerede ved lave omdrejningstal, og serviceintervallerne ligger på 800 timer.
Sales director Peter B. Nilsson
Lanceringen af CP28-serien bevirker, at vi nu kan tilbyde en komplet serie af vedligeholdelses- og produktionsværktøjer til montering af hvidevarer og elektronik. Det er skruemaskiner tilpasset til såvel brede applikationer inden for vedligeholdelse og konstruktion som krævende montageopgaver ved samlebånd.
Sales director Peter B. Nilsson