Chicago Pneumatics arbejdshest af et værktøj med et drejningsmoment på op til 8100 Nm

– Den nye CP66-serie er kraftfuld, robust og kompakt

Den nye pneumatiske CP66-serie fra Chicago Pneumatic er primært beregnet til service og reparation af tunge lastbiler og busser samt maskiner og køretøjer inden for minedrift og industri.  Serien består af fire modeller med drejningsmomenter på mellem 1300 og 8100 Nm. "Den mindste" i serien, CP6613, er kun 254 millimeter lang og vejer bare 3,8 kg, 4,4 inklusive arm til modhold, men har alligevel et drejningsmoment på hele 1300 Nm. Dens kompakte størrelse giver god adgang, også hvor pladsen er trang.

Det er en helt ny serie af robuste og samtidigt kompakte luftdrevne gearnøgler fra Chicago Pneumatic. De første lanceringer på det nordiske marked er CP6613, CP6626 og CP6641. Den kraftigste model, CP6681, lanceres senere på efteråret. Alle værktøjer i serien er udstyret med robuste gearkasser og højtydende pneumatiske motorer, der leverer et kraftfuldt drejningsmoment på hhv. 1300, 2600, 4100 og 8100 Nm, både fremad og bagud.

–     Vores nye kraftfulde værktøjer giver et stabilt resultat og er også et sikrere alternativ til møtrikspændere i forbindelse med servicering af tunge køretøjer og byggemaskiner, fordi momentet kan indstilles så præcist," siger Peter B. Nilsson, nordisk salgschef hos Chicago Pneumatic. Vores nye serie dækker et bredt arbejdsfelt og er også velegnet til vedligeholdelse og reparationer i olie-, gas-, kraftproduktions- og vindkraftsindustrien.

Gode vibrationer er små vibrationer
CP66 serien er, på trods af al den kraft, den overfører, stort set vibrationsfri. Det minimerer ved hjælp af et ergonomisk håndtag samt et-finger højre/venstre omskifter vibrationer og belastningsskader for operatøren. Gearnøglens meget stærke drejningsmoment er nemt at håndtere med forskellige former for modhold, fremstillet af Weldox700-stål, som aflaster operatøren.

Chicago Pneumatics løsning til digital indstilling af momentet, CP Air Torque Control FRL, muliggør en ekstremt fin trykjustering, hvor drejningsmomentet kan tilpasses til arbejdsopgaven med en nøjagtighed af ca. +/- 5 procent.

Langt mellem serviceintervallerne
Service og vedligeholdelse af en virksomheds værktøjspark er også vigtigt for at undgå unødvendige og dyre driftsafbrydelser. Under udviklingen af de nye luftdrevne gearnøgler har Chicago Pneumatic derfor lagt stor vægt på, at CP66 serien skal kunne bruges i lange perioder uden service. Det har også været vigtigt, at udsatte dele som beskyttelsesdækslet let kan udskiftes, uden at man er nødt til at indstille arbejdet i længere tid.

Korte fakta

CP6613 – Arbejdsområde 320 – 1300 Nm. Længde 254 mm og vægt 3,8 kg, med modhold 4,4 kg

CP6626 – Arbejdsområde 700 – 2600 Nm. Længde 300 mm og vægt 5,1 kg, med modhold 5,7 kg

CP6641 – Arbejdsområde 1000 – 4100 Nm. Længde 361 mm og vægt 8,8 kg, med modhold 9,9 kg

CP6681 – Arbejdsområde på op til 8100 Nm. Yderligere oplysninger følger, når modellen lanceres

Du kan få yderligere oplysninger om hver enkelt model i CP66-serien ved at klikke på modelserienavnet ovenfor.

E-post:  peter.b.nilsson@cp.com