Støjsvage og effektive kompressornyheder fra Chicago Pneumatic

–     Ny generation af skruekompressorer

Chicago Pneumatics CPM 10-20 er en serie af moderne kompakte skruekompressorer på henholdsvis 7,5, 11 og 15 kW. En ny generation af kompressorelementer gør kompressorerne mere effektive, samtidig med at de bruger mindre energi. Virksomhedens skruekompressorteknik sikrer både lave vibrationer og et lavt støjniveau, 64 til 71 dB(A), hvilket gør det muligt at placere kompressorerne direkte i arbejdslokalerne. Et nyudviklet panel tager sig af kompressorens overvågning, regulering og beskyttelse samt sikrer og forenkler vedligeholdelsen for optimal driftssikkerhed.

Chicago Pneumatics nye skruekompressorer, CPM 10-20, kan fås gulvmonterede, tankmonterede og komplette med integreret køletørrer med eller uden filter (G og C), afhængigt af hvilke krav der stilles der, hvor de skal anvendes. Den kompakte udførelse, gulvmonteret under en kvadratmeter og tankmonteret cirka 1,4 kvadratmeter, gør det også lettere at placere dem.

– Med de nye CPM 10-20 kan vi tilbyde en komplet kompressorløsning, som garanterer tør og ren luft, og som er velegnet til meget krævende applikationer, samtidigt med at de både sparer energi og plads, siger virksomhedens sales director Steven Kjell. Det lave støjniveau gør det desuden muligt at installere kompressoren tæt på anvendelsesstedet, hvilket også sparer penge.

Enkel service
Det nye kontrolpanel, ES4000, giver alle oplysninger, som er nødvendige for at styre funktioner og udføre service med henblik på en sikker drift uden afbrydelser. Panelet giver endvidere advarsler, hvis der skulle opstå problemer, således at de kan udbedres uden kostbare reparationer og langvarige, dyre driftsafbrydelser.

– Det nyudviklede panel gør det muligt for én person at vedligeholde, overvåge og styre kompressoren, siger Steven Kjell. Alle kompressorens servicedele er strategisk placeret med enkel adgang fra toppen for at forenkle vedligeholdelsen. Desuden sparer denne løsning tid og dermed penge.

Typiske anvendelser
Kompressorerne, som naturligvis er CE-mærkede, kan anvendes gulvmonteret eller tankmonteret med en volumen på 270 eller 500 liter. De leverer et tryk på henholdsvis 8, 10 og 13 bar afhængigt af modellen. Virksomhedens CPM 10-20 er beregnet til anvendelse på auto-, dæk- og lakeringsværksteder, i mindre produktionsvirksomheder og vedligeholdelsesfirmaer, men også i mikrobryggerier og andre lignende applikationer. Den nye CPM-serie opfylder naturligvis markedets strenge krav.

Steven Kjell

E-post: steven.kjell@cp.com

easyair.se

– Med de nye CPM 10-20 kan vi tilbyde en komplet kompressorløsning, som garanterer tør og ren luft, og som er velegnet til meget krævende applikationer, samtidigt med at de både sparer energi og plads. Det lave støjniveau gør det desuden muligt at installere kompressoren tæt på anvendelsesstedet, hvilket også sparer penge.
Sales director Steven Kjell
– Det nyudviklede panel gør det muligt for én person at vedligeholde, overvåge og styre kompressoren. Alle kompressorens servicedele er strategisk placeret med enkel adgang fra toppen for at forenkle vedligeholdelsen. Desuden sparer denne løsning tid og dermed penge.
Sales director Steven Kjell