To nye 20 volts vinkelslibere fra Chicago Pneumatic

– CP8345 og CP8350 kombinerer høj ydeevne med god ergonomi

Chicago Pneumatic udvider sit sortiment af trådløse professionelle maskiner med to nye 20 volts vinkelslibere. De nye Chicago Pneumatic vinkelslibere er ideelle til mekanikere, der arbejder med både lette og tunge køretøjer eller MRO-applikationer. Den kraftige børsteløse motor har en effekt på 750 W, og batteriets placering gør vinkelsliberne perfekt afbalancerede, hvilket giver en god arbejdsergonomi.

–    Når vi udvikler vores produkter, har vi altid fokus på maksimal ydeevne i kombination med optimal ergonomi og sikkerhed for brugeren, siger Peter B. Nilsson, nordisk salgschef hos Chicago Pneumatic. Vores to nye vinkelslibere CP8345 og CP8350 er ingen undtagelser. Udover at de er nemme at arbejde med, kan de også klare regelmæssig og langvarig brug.

Vinkelsliberens beskyttelsesværn er nemt at dreje med et enkelt tryk på en knap for optimal kontrol i forskellige arbejdsvinkler, og når pladsen er trang. Sikkerhedsspærren på maskinens underside stopper slibe-/skæreskiven hurtigt, hvis brugeren ved et uheld mister grebet.

Peter fortsætter:

–     Vores ekspertise inden for luftdrevne vinkelslibere kombineres med mobiliteten og komforten ved en batteridreven motor i en vinkelsliber med fremragende ergonomi, komfort og stor brugersikkerhed.

Vinklen på det forreste håndtag forbedrer præcisionen
Det forreste håndtag, der kan monteres på både højre og venstre side, er placeret i en 20 graders vinkel. Vinklen giver bedre komfort og præcision ved både skæring og slibning. Udover at batteriets unikke placering giver brugeren en perfekt balance og komfort, betyder det også, at vinkelsliberen kan bruges i en minimal vinkel på emnet.

CP8345 og CP8350 leveres med to 20 volts litium-ion-batterier på 4 Ah eller 6 Ah, en batterioplader, et fronthåndtag til højre- eller venstremontering samt en spændnøgle. Alt sammen pakket i en blød Chicago Pneumatic-taske. Det der adskiller dem er skivediameteren: CP8345 passer til 115 millimeter skiver og CP8350 til 125 millimeter skiver.  Man kan naturligvis også bestille et tilhørende udvalg af slibe- og skæreskiver.

Flere tekniske data CP8345/CP8350:

Omdrejningstal:               8.500 omdr./minut
Batteri:                             20 volts litium-ion-batteri, 4 Ah eller 6 Ah (valgfrit)
Opladning:                       90 min.
Maskinhoved:                   Aluminium
Låsning af skive:              Spindellåsesystem, frigøres med tryk på knap
Vægt uden/med batteri:    2,03 kg/2,76 kg
Støjniveau:                        78 dB (A)

Link til YouTube
Se filmen om CP8345/8350 på YouTube

– Når vi udvikler vores produkter, har vi altid fokus på maksimal ydeevne i kombination med optimal ergonomi og sikkerhed for brugeren. Vores to nye vinkelslibere CP8345 og CP8350 er ingen undtagelser. Udover at de er nemme at arbejde med, kan de også klare regelmæssig og langvarig brug.
Peter B. Nilsson, nordisk salgschef hos Chicago Pneumatic
Peter B. Nilsson, nordisk salgschef hos Chicago Pneumatic