Coor leverer service med grøn omtanke

For fjerde år i træk har Coor Service Management miljøauditeret alle serviceydelser, som udføres hos Coors nordiske kunder. Auditeringen gennemføres med udgangspunkt i miljøværktøjet Coor Green Services, som er den eneste af sin art i servicebranchen. Ud af 125 auditerede virksomheder har 69 opnået sølvstatus, mens 28 virksomheder har opnået guldstatus.

Antallet af virksomheder, der bliver miljøauditeret er fortsat højt, og tegner et godt billede af, at stadig flere kunder efterspørger og ønsker at forbedre deres miljøforhold og bæredygtighed. Det kan Coors Green Services hjælpe med. I år har flere af Coors kunder forbedret deres miljøstatus i forhold til sidste år, selvom færre kunder har klaret kriterierne for at opnå sølv- og guldstatus. Det skyldes, at kravene er blevet skærpet for at kunne efterleve de fortsat stigende forventninger til bæredygtighed i samfundet.

- Coor Green Services er et dynamisk værktøj, og vi øger derfor kravene i takt med udviklingen. Målsætningen er, at værktøjet hele tiden skal kunne udfordre og tilbyde vores kunder en endnu bedre miljøvenlig løsning. Kriterierne for henholdsvis sølv- og guldstatus skal være krævende – men ikke uopnåelig, siger Katrine Bjerrum, miljøansvarlig hos Coor Service Management i Danmark.

Miljømærkningen Coor Green Services indebærer, at størstedelen af de servicefunktioner, som udføres på kundens kontorer, bygninger og arealer, skal udføres på en miljøvenlig måde. Det er således et værktøj, som værdsættes af kunderne og er unik i den forstand, at den favner alle de servicefunktioner, som Coor leverer – ikke kun enkelte serviceprodukter eller -funktioner.

- Vi forsøger på mange forskellige måder at værne om og tage ansvar for miljøet, og Coor Green Services er et meget vigtigt redskab i dette arbejde. Det hjælper os på en struktureret måde med at føre en konkret diskussion med vores kunder om miljøforbedringer, og det er meget positivt, at vores kunder ligeledes har taget så godt imod miljøforbedringerne og vores ønske om i fællesskab at fokusere på en bæredygtig serviceløsning. Mange af vores kunder har høje miljøambitioner, og vi må kunne leve op til disse krav, der stilles til os som en ansvarlig serviceleverandør, afslutter Katrine Bjerrum.

De 28 nordiske virksomheder som i 2013 opnåede Coor Green Services Gold er:

DNA, DNA Talo
Ericsson, København