• Coor/

SDC vælger Coor Service Management som deres integrerede facility management-leverandør

Efter et udbud har SDC (Skandinavisk Data Center) valgt Coor som leverandør af en fuldt integreret facility management-løsning. Aftalen lyder på et tocifret beløb og løber de næste fire år med mulighed for forlængelse.
Opstarten er den 1. november 2014.

Coor skal varetage serviceydelserne: Kantine, reception, rengøring, udendørsarealer, repro-opgaver, handyman-opgaver, post og varemodtagelse, bygningsvedligeholdelse samt vagt og sikkerhed. Coor overtager 15 medarbejdere fra SDC.

"SDC er en virksomhed, der arbejder med innovative løsninger til deres finansielle kunder i Norden, og derfor passer vores virksomheder godt sammen, da Coor arbejder meget aktivt med intelligente løsninger og forbedringer til vores kunder”, udtaler Jørgen Utzon, adm. direktør for Coor Service Management i Danmark.

En del af de nye innovative løsninger til SDC vil bl.a. være integreret FM IT system for bestillinger og ledelsesrapportering, digitaliseret SmartFlow posthåndteringssystem for fysisk post samt nogle attraktive tilbud til SDCs medarbejdere med henblik på at gøre deres hverdag lettere. Det er første gang, at SDC har valgt at outsource alle servicefunktioner til samme leverandør.

”Vi ønsker at fokusere på vores kerneforretning, hvorfor vi har valgt at outsource facility management-området til Coor. Dette sker for at sikre optimal drift og kontinuerlig fokus på forbedringer inden for facility management-området.
Vi tror på, at denne outsourcing vil give de berørte medarbejdere endnu bedre muligheder for udvikling af faglige kompetencer”, siger SDCs Økonomidirektør Henrik Buchholt Bach.

For yderligere information venligst kontakt:

Henrik Buchholt Bach
Økonomidirektør, SDC