CMP og Mercedes-Benz Försäljning AB udvider samarbejdet

Mercedes-Benz Försäljnings AB etablerer sig i havneområdet i Malmö og styrker dermed samarbejdet med CMP. Virksomheden har tidligere lejet udendørsarealer af CMP og vælger nu at flytte værkstedsaktiviteterne til Frihamnen.

Allerede i 2017 indgik CMP og Mercedes-Benz Försäljnings AB en service- og lejeaftale i forbindelse med et udendørsareal på 6.000 m2. Nu styrkes relationen, når Mercedes-Benz Försäljnings AB flytter en del af virksomhedens værkstedsaktiviteter for leveringsservice fra Fosie til CMP i Frihamnen i Malmö. Dermed får Mercedes-Benz tilbudt bedre sikkerhed, større arealer og gode forudsætninger for at ekspandere aktiviteterne yderligere med mulighed for på lang sigt at øge volumener over Malmö.

-        Vi er særdeles tilfredse med at udvide samarbejdet med CMP, og vi har nu en komplet løsning til leveringsservice i tilslutning til havnen, hvor en stor del af vores køretøjer ankommer. Med dette initiativ kan vi få plads til at tilrettelægge et bedre kundeflow og få flere tilfredse kunder hos os i Fosie, siger Mikael Olsson, adm. direktør, Mercedes-Benz Försäljnings AB.

-        Det her er et godt eksempel på, hvordan vi opfatter et godt samarbejde og en tæt dialog med vores kunder. Mercedes-Benz kontaktede os med en forespørgsel og et behov, som vi tilsammen har arbejdet os frem til en god løsning på. CMP’s strategiske placering og mulighed for at tilbyde lokaler og arealer, samt en god infrastruktur og netværk i havneområdet supplerer vores tilbud som Skandinaviens største bilhavn, siger Ann-Charlotte Halldén Åkeson, Key Account Manager, Copenhagen Malmö Port AB.

Mercedes-Benz’ nye lokaler indvies i dag, torsdag den 26. april.

For yderligere information, kontakt venligst:
Ann-Charlotte Halldén Åkeson, Key Account Manager, Copenhagen Malmö Port
E-mail: anncharlotte.h.akeson@cmport.com, +46 (0)706- 92 42 67

Mikael Olsson, adm. Direktør, Mercedes-Benz Försäljnings AB
E-mail: info-malmoe@daimler.com, +46 (0)40 – 671 7000

Om Copenhagen Malmö Port
CMP, Copenhagen Malmö Port, er en af de største havne- og terminaloperatører i Norden samt en af de største krydstogtterminaler i Nordeuropa CMP er en af 83 europæiske core ports, der af EU anses for at være særligt betydningsfulde for udviklingen af de nye transportkorridorer i Europa.

Om Mercedes Benz Försäljning AB
Mercedes-Benz Försäljnings AB er autoriseret forhandler og fullservice-anlæg beliggende i Fosie. Vi forsyner vores Person-, Transport- og Lastbilskunder med komplette mobilitetsløsninger og service. Vores mål er, at mødet med os skal være lige så fantastisk som selve varemærket og produktet.