Find den rigtige batterilader med en app fra CTEK

Nu bliver det lettere at passe på batterierne og finde den rigtige batterilader til formålet med en ny app fra CTEK. Udover produktguiden får man en overskuelig præsentation og en indgående beskrivelse af alle opladere; og ved hjælp af en GPS-funktion vises den nærmeste butik, hvor man kan købe den oplader, man har brug for.

CTEKs app er udviklet til at hjælpe forbrugerne til at blive mere bevidste om vigtigheden af at passe på deres køretøjsbatterier. I takt med at køretøjsteknikken udvikles, fx START- og STOP-teknologien, er det ikke altid så let at vide hvilken type batterilader, der behøves. På markedet er der desuden et væld af opladere til forskellige formål at vælge imellem. CTEKs app er et forsøg på at hjælpe forbrugeren med at vælge sin oplader.

Det var egentlig tanken at fremstille en app som et salgsfremstød til først og fremmest distributører og forhandlere. Men der er så mange, der viste interesse, at vi nu udvikler den yderligere og gør den mere anvendelig også for forbrugerne, siger Katariina Stahl, salgs- og marketingdirektør hos CTEK.

At have en batterilader hjemme hos sig selv bliver mere og mere vigtigt, dels med tanke for miljøet, dels i takt med udviklingen af køretøjer.

Vi bevæger os i retning af et samfund, der bliver mere og mere afhængig af strøm til vores køretøjer, men også vores fritidsinteresser. Noget, som mange ikke er klar, er, at batteriet holder længere, hvis man oplader det jævnligt, hvilket er en direkte gevinst for miljøet, samtidig med at det er økonomisk. Hvert batteri, der ikke smides på lossepladsen, er en besparelse for miljøet, siger Katariina Stahl.

Fakta om CTEKs app

• Guide til at hjælpe brugeren til at finde den rette batterilader
  • GPS-funktion, der guider dig til den nærmeste forhandler
  • Manualer og produktblade på godt 20 sprog til 20 forskellige batteriladere, batteritestere og forskelligt tilbehør – til knallerter, motorcykler, alle slags biler og busser, traktorer, plæneklippere, både og meget mere.
  • Mulighed for at downloade, sende og udskrive produktbladene direkte fra appen.
  • Appen er tilgængelig til download i 40 lande rundt om i verden.
  • Information om CTEK som firma
  • Tilgængelig til iPhone og iPad i dag; en version til Android er nu under udvikling og lanceres til efteråret.
  • Appen er gratis og findes på App Store ved at søge på ”CTEK”

( https://itunes.apple.com/gb/app/ctek-smart-charging/id598573009?mt=8 )

For mere information bedes du besøge www.ctek.com eller kontakte :

Katariina Stahl, salgs- og marketingdirektør, CTEK, tlf: +46 225 351 66, mobil: +46 70 207 67 49, e-mail: katariina.stahl@ctek.com

CTEK Sweden AB udvikler og fremstiller batteriopladere til alle typer blysyrebatterier, både til privat og professionel brug. CTEK er et innovativt firma og har udviklet en banebrydende teknologi, der gør firmaets batteriopladere og tilbehør til noget særligt. Siden starten af år 2000 har CTEK solgt over 4 millioner opladere i 60 lande rundt om i verden og er en pålidelig leverandør til mange af verdens mest respekterede køretøjsproducenter. Koncernen har 115 ansatte og en omsætning på ca. 350 millioner kroner. Hovedkontoret ligger i Vikmanshyttan i Dalarna. For yderligere oplysninger bedes du se www.ctek.se .

Tags: