Nye smarte ladere og testværktøjer, så batterierne er klar til vinteren

Så er det ved at være tid til at sørge for, at bilen, snescooteren, traktoren eller 4-hjulstrækkeren er godt sikret inden den kolde årstid, især når man tænker på de kolde vintre de seneste år. Her i oktober præsenterer CTEK tre nye ”værktøjer” til alle ejere af køretøjer, som ønsker førsteklasses udstyr. Det drejer sig om en enhed, der er en kombination af lader og testværktøj, en spændings måler samt en ny version af Polar-laderen, der er tilpasset den rigtig hårde vinterkulde, og som var en succes forrige vinter.

– Hos CTEK har vi i mange år udviklet teknologien til pleje af batterier til de bevidste forbrugere, udtaler Jan-Ulf Söderberg, som er markedschef hos CTEK. Der er stadig flere, der ønsker at pleje deres køretøj på en enkel og professionel måde. Målet for vores udviklingsarbejde er at tilgodese dette.

Der er følgende nyheder:

MXS 5.0 Test & Charge. Bygger på den prisvindende MXS 5.0-lader, som kombineres med en funktion, der tester batteri og generator. Det er altså et komplet produkt, der viser, lade status på batteri, før og efter start, og som oplader til fuld kapacitet – et værktøj, der sikrer komplet vedligeholdelse. Funktioner:

• Tre testprogrammer til batteriets ladeniveau, starteffekt samt generatorydelsen.
  • Analysefunktionen afgør, om batteriet kan oplades med den ladning, der er tilbage. Kan oplade fra 2 V.
  • RECOND, rekonditioneringstilstand til at få liv i batterier, der er næsten afladede; det gælder både motorcykler og biler.
  • Snefnugstilstand, som muliggør effektiv opladning, også når vejret er koldt. Snefnugstilstanden og RECOND kan indstilles hver for sig eller kombineret.
  • Patenteret float- og impulsvedligeholdelse sørger for, at batteriet altid er i topform. Især godt, hvis køretøjet ikke anvendes til daglig eller kun til korte ture.
  • Patenteret afsulfatering forlænger batteriets levetid.

MXS 5.0 Test & Charge er på lager, V46, og i butik, V47.

12V Battery Analyzer. Em batteritester i professionel kvalitet, der meget præcist analyserer, batteriets tilstand og faktiske Ampere til rådighed i forhold til ordinære batteridata, på alle 12 volt , Bly/syre, AGM og Gel batterier Til de ægte entusiaster.

• Kan teste alle 12 V batterier fra 200 til 1.200 A.
  • Let at anvende, du skal blot følge instruktionerne i displayet.

12V Battery Analyzer er på lager fra slutningen af december.

MXS 5.0 Polar. En eftertragtet lader til alle, der skal køre under meget kolde forhold. Dette er en videreudviklet version af den lader, der blev lanceret før foråret. Polar er blevet mere effektiv med større ladeeffekt, 15 V i stedet for 14,7 V. Laderen er nu også forsynet med RECOND-tilstand til både motorcykler og biler.

• Kuldesikret, vandtæt og forsynet med bløde kabler til temperaturer fra -30 °C til +50 °C.
  • Udviklet til 12 V blysyrebatteri til de mest almindelige kører med en kapacitet på op til 1,2-110 Ah (op til 160 Ah for vedligeholdelsesopladning).
  • Ladestrøm på maks. 5 A.
  • IP65-klassificeret, hvilket betyder, at den er bestandig over for fugt og stænk.
  • Tilpasset til anvendelse til batterier i forskellig størrelse.
  • Fuldautomatisk 8-trins ladning, der skifter til vedligholdelsesopladning, når batteriet er fuldt opladet, det er en stor fordel i kulden.
  • Patenteret afsulfatering forlænger batteriets levetid.

MXS 5.0 Polar er på lager, V50, og i butik, V51.

Følg CTEK på Facebook: CTEK eller facebook.com/ctekbatterychargers

Du kan få flere oplysninger ved at kontakte: Jan-Ulf Söderberg, markedschef, CTEK,

Tlf.: +46 225 351 90,

Mobil: +46 70 557 70 45,

Mail: jan-ulf.soderberg@ctek.com

CTEK Sweden AB udvikler og fremstiller batteriladere til alle typer blysyrebatterier, både til privat og professionelt brug. CTEK er en innovativ virksomhed og har udviklet en moderne teknologi, der gør deres batteriladere og tilbehør til noget helt specielt. Siden starten af år 2000 har CTEK solgt mere end 4 millioner ladere i 60 lande rundt om i verden og er en pålidelig leverandør til mange af verdens producenter af køretøjer. Koncernen har 115 ansatte og omsætter for 350 millioner kr. Hovedkontoret ligger i Vikmanshyttan i Dalarna. Du kan få yderligere oplysninger på www.ctek.se .

Tags: