Lokal erhvervsmand ny næstformand for Dansk Byggeri

Siden han blev udlært murer, har Hans-Ulrik Jensen drevet selvstændig murervirksomhed, og etablerede i 1978 virksomheden Hans Ulrik Jensen A/S i Auning. Han bestrider i dag en række tillidsposter som formand for Murersektionen i Dansk Byggeri, formand for Dansk Byggeris uddannelsesudvalg, næstformand for Byggeriets uddannelser, medlem af lokalforeningsbestyrelsen Dansk Byggeri Djursland, medlem af repræsentantskabet RealDania og af repræsentantskabet Djurslands Bank. Desuden fungerer Hans-Ulrik Jensen som syns- og skønsmand ved domstolene samt faglig dommer ved Voldgiftsnævnet. Hans Ulrik Jensen A/S har sat sit tydelige præg på flere lokale byggerier og bygningsværker. Virksomheden modtog i 1995 Europa Nostre prisen for restaurering af Stenalt Gods, en pris, der uddeles for en særlig høj karat af veludført håndværk. Virksomheden har desuden modtaget In-Situ Prisen for forskallingsarbejdet på ARoS. Desuden er virksomheden tydeligt engageret i det lokale idrætsliv. Hans-Ulrik Jensen A/S sponserer Nord Djurs Golf klub og har sponseret nye spillerdragter til det lokale fodboldhold. Sammen med en række samarbejdsparter har virksomheden desuden indgået aftale med Nørager Boldklub om etablering af NBK Business Lounge 2007. Yderligere oplysninger: • Hans-Ulrik Jensen, tlf. 86 48 34 00 • Kommunikationskonsulent Mette Schmidt, Dansk Byggeri, tlf. 72160291