Ny formand og nye medlemmer i bestyrelsen for Dansk Byggeri

Ny formand og nye medlemmer i bestyrelsen for Dansk Byggeri Halldor P. Ragnarsson, direktør i E. Pihl & Søn A.S., er netop blevet valgt som ny formand for Dansk Byggeri. Ved samme lejlighed valgte Dansk Byggeris Repræsentantskab tre nye medlemmer til bestyrelsen. Det bliver den 53-årige civilingeniør og direktør Halldor P. Ragnarsson, der nu sætter sig for bordenden i Dansk Byggeris bestyrelseslokale. Det vedtog Dansk Byggeris Repræsentantskab på sit årlige møde, der blev afholdt den 14. maj. Og repræsentantskabet har valgt en mand med mangeårig erfaring fra branchen. Halldor P. Ragnarsson Ragnarsson har siden 1991 været direktør for danmarksafdelingen i E. Pihl & Søn A.S., hvor han har arbejdet siden 1982. Han har siddet i bestyrelsen for 18 konsortier, bl.a. ved udførelsen af Kastrup Station, Finger Vest, Field’s, Malmö City Tunnelen og udvidelsen af Motorringvejen i København. Han bestrider desuden en række andre bestyrelsesposter, bl.a. som formand for OPP Pihl Arkivet A/S, næstformand for Dansk Konstruktions- og Betoninstitut A/S og medlem af bestyrelsen for Malmö City Tunnel Group Handelsbolag Sverige. Repræsentantskabet valgte desuden murermester Hans-Ulrik Jensen, koncerndirektør Klaus Kaae, og direktør Michael Lund Kristensen som nye medlemmer af Dansk Byggeris bestyrelse. Hans-Ulrik Jensen Siden han blev udlært murer, har Hans-Ulrik Jensen drevet selvstændig murervirksomhed. Efter sin uddannelse overtog han sin fars virksomhed, og etablerede i 1978 Hans-Ulrik Jensen A/S. Han bestrider i dag en række bestyrelsesposter bl.a. som formand for murersektionen i Dansk Byggeri, formand for Dansk Byggeris Uddannelsesudvalg og medlem af DA’s områdebestyrelse Randers. Desuden fungerer han som skolekontakt og som syn- og skønsmand. Klaus Kaae Klaus Kaae har siden 2001 været koncerndirektør med NCC Produktion Danmark som ansvarsområde. Kaae er uddannet civilingeniør og har desuden gennemført en række lederuddannelser. Han har bl.a. været projektchef i konsortiet, der stod for opførelsen af Frederiksberg Centret i årene 1994-1996, og har siden beklædt en række lederstillinger i NCC Construction Danmark. Det nyvalgte medlem af Dansk Byggeris bestyrelse er desuden formand for bestyrelsen for Dansk Arbejdsmiljø og medlem af bestyrelsen for BIPS, Dansk konstruktions- og betoninstitut A/S samt en række andre bestyrelser. Michael Lund Kristensen Michael Lund Kristensen er direktør for BT Gulve A/S, Fredericia, hvor han har været ansat siden firmaets spæde start i 1983 og medejer siden 1985. Han er p.t. største aktionær i moderselskabet. Michael Lund Kristensen bestrider en lang række bestyrelsesposter og tillidshverv: Han er bl.a. formand for Gulvsektionen/GAF i Dansk Byggeri, formand for Dansk Byggeri Sydøstjylland og formand for Fredericia Håndværkerforening siden 1998. Yderligere oplysninger: • Læs mere på www.danskbyggeri.dk/repræsentantskab09 • Afdelingschef Vibeke Gaardsholt, Dansk Byggeri, tlf. 7216 0150 • Kommunikationskonsulent Mette Schmidt, Dansk Byggeri, tlf. 7216 0291