Danske BOLIGadvokater går på Skype

Som de første i branchen har Danske BOLIGadvokater udviklet en mobilportal, der gør det lettere for de bolighandlende at få advokatbistand.

Med den nye mobilportal, der er tilgængelig på alle smartphones, har boliginteresserede nu mulighed for at have eksperten lige ved hånden.

Et klik på mobilen giver adgang til gode råd om bolighandel fra A-Z, landsdækkende oversigt over boliger til salg, den korrekte formulering af advokatforbeholdet og konkurrence med flotte præmier.

Er man kunde hos en Dansk BOLIGadvokat, har man adgang til endnu flere redskaber, der gør det nemmere at købe eller sælge bolig. Kunder kan blandt andet Skype med deres BOLIGadvokat direkte fra mobilen og har desuden direkte mobiladgang til dokumenterne i deres bolighandel.

Vores nye mobilportal er designet til at gøre bolighandel endnu nemmere for vores kunder. Når man handler bolig, er der mange forhold, som man skal være opmærksom på. Vi har gjort det lettere for kunderne at holde styr på deres bolighandel. Vi er med hele vejen fra start til slut, og nu er BOLIGadvokaten aldrig længere væk end et Skype-møde på en smartphone ,” siger Jan Schøtt-Petersen, formand for Danske BOLIGadvokater, som fortæller, at de første BOLIGadvokater allerede praktiserer dette nye tiltag.

Det kan være svært at finde tid til at handle bolig i en i forvejen hektisk hverdag, men dét er der taget højde for i den nye mobilportal. Kontakten til BOLIGadvokaten kan holdes, mens man er på farten. Par, der handler bolig, kan om nødvendigt klare mødet via Skype på mobilen. Og når der er nyt i bolighandlen, modtager kunden en sms og en e-mail fra BOLIGadvokaten, og dokumenterne kan findes frem via mobilportalen. Efter handlens afslutning samles alle boligdokumenter i en zip-fil, som er lige til at arkivere på computeren.

Danske BOLIGadvokater har desuden oprettet en facebook-side, hvor særligt førstegangskøbere kan få gode råd til bolighandel. Se mere på: www.facebook.com/danskeboligadvokater

Formand for Danske BOLIGadvokater, advokat Jan Schøtt-Petersen. mobil: 3060 3311

Danske BOLIGadvokater er en sammenslutning af advokater med speciale i boligrådgivning. De har som de eneste fået branchens blå stempel som BOLIGadvokater, fordi de udelukkende arbejder efter de etiske regler for køb og salg af fast ejendom, der er aftalt mellem Advokatsamfundet og Forbrugerrådet. Det betyder bl.a., at en dansk BOLIGadvokat yder uafhængig rådgivning og ikke må repræsentere sælger og køber i samme handel. Og det betyder også, at Danske BOLIGadvokater ikke har alliancer med andre aktører i branchen som fx banker, realkreditinstitutter, forsikringsselskaber m.v. Alle medlemmerne af Danske BOLIGadvokater har et certifikat i bolighandel. Foreningen blev stiftet i år 2000 og har i dag omkring 200 medlemmer fordelt over hele landet.