Danske BOLIGadvokater sadler op til kamp mod børnekræft

Igen i år bidrog Danske BOLIGadvokater med 25.000 kroner til kampen mod børnecancer, og har på den måde været med til at slå endnu en rekord: Team Rynkeby fik nemlig indsamlet 20 millioner kroner i år, hvilket er knap 5 millioner mere, end i 2013.

Formanden for Danske BOLIGadvokater, Jan Schøtt-Petersen, var med hele vejen, da 1.150 ryttere tilbagelagde 1.200 km fra Danmark til Paris for kampen mod børnekræft.

”Det er en flot holdindsats, som har gjort det muligt at indsamle 20 millioner kroner til bekæmpelsen af børnecancer. Det er et imponerende resultatet, som vi alle kan være stolte af, og så giver det naturligvis lidt ekstra blod på tanden, at Team Rynkeby igen i år overstiger sidste års indsamling.” udtaler Jan Schøtt-Petersen, formand for Danske BOLIGadvokater.

Kampen mod børnecancer er længere end turen til Paris

De 20 millioner kroner går hovedsageligt til forskning i, hvorfor børn får kræft. Voksenkræft og børnekræft er ikke ens, og forskerne har endnu ikke fundet årsagen til, hvorfor børnekræft opstår. Beløbet falder derfor på et tørt sted og er langt fra nok til at forstå sygdommen. Jan Schøtt-Petersen ser frem til at slå nye rekorder når turen igen næste år går til Paris, i den gode sags tjeneste.

”At blive godkendt til at cykle for en organisation, hvis formål er at hjælpe kræftsyge børn og deres familier er for mig et privilegium. Hvert år er Team Rynkeby nødsaget til at afvise adskillige ryttere, da der ikke er plads på holdet, og alligevel er jeg igen godkendt til at cykle distancen til næste år. Det er en stor og overvældende følelse, at få lov til at bidrage til og sætte fokus på syge børns rettigheder” fortæller Jan Schøtt-Petersen, formand for Danske BOLIGadvokater.

Danske BOLIGadvokater er en sammenslutning af advokater med speciale i boligrådgivning. De har som de eneste fået branchens blå stempel som BOLIGadvokater, fordi de udelukkende arbejder efter de etiske regler for køb og salg af fast ejendom, der er aftalt mellem Advokatsamfundet og Forbrugerrådet. Det betyder bl.a., at en dansk BOLIGadvokat yder uafhængig rådgivning og ikke må repræsentere sælger og køber i samme handel. Og det betyder også, at Danske BOLIGadvokater ikke har alliancer med andre aktører i branchen som fx banker, realkreditinstitutter, forsikringsselskaber m.v. Alle medlemmerne af Danske BOLIGadvokater har et certifikat i bolighandel. Foreningen blev stiftet i år 2000 og har i dag godt 150 medlemmer fordelt over hele landet. Du kan læse mere på www.danskeboligadvokater.dk, og www.facebook.com/danskeboligadvokater og www.youtube.com/danskeboligadvokater.