Bare rolig, der er ikke kul i sokken i år – julehandlen på nettet går amok!

DIBS Payment Services, Nordens førende leverandør af enkle og sikre online betalingsløsninger, meddeler, at julehandlen på nettet i Danmark slår nye rekorder igen i år!

Danskerne springer i stigende grad køen over i de overfyldte butikker her i julen. Det er nemt og bekvemt, at handle på nettet og nu, hvor mobilen altid er ved hånden - og flere og flere webshops er blevet mobiloptimerede – så foregår en del af den online julehandel også der.  Julegaverne kan nu ordnes i pausen på jobbet, og det er danskerne vilde med!

I DIBS’ årlige rapport ’DANSK E-HANDEL 2014’ kunne vi blandt andet melde om, at e-handlen vokser støt i Danmark. Langt størstedelen af væksten foregår i år på mobilen. I oktober kunne DIBS melde, at der har været en stigning i omsætningen i dansk e-handel på 15 %.

Julehandlens tal ligger dog i mange tilfælde langt over dette, når vi ser på stigningerne i forhold til sidste år. Vi ser tilfælde, hvor nogle webshops har en stigning på helt op til 100 % i forhold til sidste år. Vi har taget et kig på de populære ’jule-brancher’, hvor danskerne er mest tilbøjelige til at handle deres julegaver.

Mændene kan godt begynde at glæde sig til juleaften!

Vi kan glæde mændene med, at der i år vil ligge godt med udstyr og elektronik under juletræet.

DIBS står for betalingsløsningerne til adskillige webshops i disse brancher – både store og små – og kan på vores tal se, at det ikke er unormalt, at se stigninger i salget på mellem 20 -75 % i forhold til julehandlen sidste år.

Værktøj til far, gadgets til lillebror og en iPad til kæresten er en sikker vinder i år!

Kvinderne bliver heller ikke snydt

Kvinderne behøver dog ikke føle sig bange for a få kedelige pakker i år. Der vil både ligge lækkert køkkenudstyr, oplevelser, tøj, herunder også sportstøj, og måske et lille spa-ophold blandt pakkerne. Ifølge vores analyser om e-handlens mobile kønsmønstre i ’DANSK E-HANDEL 2014’, så er mændene rigtig gode til at handle elektronik på nettet, så mon ikke også at der ligger en ny mobil eller tablet under træet til kvinderne i år.

-  ’Det er ingen overraskelse, at se at den online julehandel går forrygende i år. Det der er særligt værd at bemærke er, at de brancher, hvor det går godt med julesalget på nettet, der går det altså RIGTIG godt! På nettet har du mulighed for at sammenligne priser og tilbud, du har et meget større udvalg og så slipper du for køer, sure julehandlende og stressede ekspedienter - til gengæld får du tid og overskud til at fokusere på det der er vigtigst i julen, som familie og venner, og ikke mindst glæden at give – især hvis gaven er købt helt uden stress’ udtaler Henriette Høyer, Salgschef DIBS Danmark

Vi kommer jule-dellen i forkøbet

Vores tal viser også andre tendenser omkring folks købsadfærd i julen.

Med det kedelige vejr vi har haft her i december er det naturligt, at folk søger mod andre himmelstrøg. Som sidste år stryger hotel – og rejsebranchens tal i vejret her i november og december.

Men også fitnesscentrene ser i år ud til at have fart på deres betalinger. Frygten for julens fede mad ser ud til, at have sin påvirkning allerede nu her -  lidt over halvvejs inde i december.

Læs mere i DANSK E-HANDEL 2014 her: http://www.dibs.dk/dansk-ehandel

For yderligere information:

Henriette Høyer, Salgschef i DIBS Danmark, Henriette Høyer, Mobil: +45 3165 6565, Email: henriette.hoyer@dibs.dk

Tahir Siddique, Nordisk Marketing - og Kommunikationschef, DIBS, Mobile: +45 53567904, Email: tasi@dibs.dk

DIBS tilbyder Nordens største udvalg af enkle og sikre betalingsløsninger på nettet. DIBS startede i 1998 og var pionerer inden for betalinger på nettet - i dag er de førende i Norden. DIBS var de første, der nåede en milliardbetalinger, og har i dag over 15 000 webshops som kunder med en årlig omsætning på mere end 100 milliarder kroner. Hvert år vælger 2 500 nye webshops vores løsning. DIBS’ 100 medarbejdere i Sverige, Danmark og Norge arbejder hver dag på at gøre det sikkert og enkelt at modtage betalinger online. DIBS er noteret på First North med Redeye som Certified Advisor.

Tags: