Natural Products Scandinavia åbner for besøgstilmelding for 2015

Søndag den 1. november er dagen hvor Natural Products Scandinavia vender tilbage til Malmø i Sverige.  Den nordiske regions eneste fagmesse for helsekost, ernæring, skønhed og personlig pleje gør er dette to-dags arrangement til en vigtig begivenhed for indkøbere fra detailhandel og helsekostkæder på tværs af de nordiske lande.

Siden lanceringen i 2012, har Natural Products Scandinavia 2013 hvert år haft voksende efterspørgsel og det er blevet til flere nomineringer for bedste fagmesse undervejs (messen vandt bedste internationale lancering ved Storbritanniens Exhibition News Awards i 2013).  Takket være fantastiske tilbagemeldinger og en stigning på 13% for besøgende (i alt deltog 3.358 naturlige og økologiske branchefolk fra 51 lande), ser 2015 på nuværende tidspunkt ud til at blive den største og hurtigst sælgende til dato.

Tilmelding for besøgende er nu åben, og arrangøren Diversified Communications UK har løftet sløret for et eksklusivt indblik i nogle af de 350 virksomheder, som udstiller til efterår.

Kendte brands og nye produktinnovationer

Hvad kan besøgende forvente til dette års messe?  En ting er sikkert, flere nye virksomheder. Som altid, omfatter messens udstillere en række interessante virksomheder - der viser hvem i branchen der sætter agenden for udviklingen de næste 12 måneder.

Den nye Beauty & Skincare Zone (placeret længest fremme på messen) kommer til at fremvise førstegangsudstillere som i+m Naturkosmetik (Sverige), Aroha AB (Sverige), Sosar natural cosmetics (Estland), Bee Cera by Fotiadis (Grækenland), Biok Laboratorija (Lithauen), Ekovista Oy (Finsk distributør for Acorelle, Pur Aloe, Lovea Bio, og Benecos og Natura Siberica – det første russiske økologiske certificerede skønhedsbrand som er baseret på vilde sibiriske urter. De slutter sig til tilbagevendende brands som Naturkosmetikkompaniet Naturkosmos AB, Strindberg AS, og Kivvi Cosmetics.

Dette års udstillere inden for helsekost og ernæring er blandt andre Probiotics International/Bio-Kult (Storbritannien), Nature’s Aid (Storbritannien), Estvita (Estland), The Natural Doctor (Norge), Nordic Health Sprays (Sverige), Lime Pharma ApS (Danmark), Engholm NDS Nutrition (Danmark), Futmed (Finland), Mycology Research Lab (Storbritannien), Nature's Plus (Storbritannien), Health Link (Tjekkiet), og Naturlider (Spanien).

Bland de nye udstillere inden for Natural Living finder man Nyttadesign (etisk produceret og miljørigtigte tekstilprodukter fra Sverige), Safe Health (Danmark), og Farminia sp ZOO (naturmedicin fra Poland), de slutter sig i år til Edura AB, Humble Brush, Jack N’ Jill Natural Toothpaste, Nuwell Health & Wellness, og Max Aarts BV.

Planet Organic (Storbritannien), Tekompaniet AB (Sverige), Sunder (Tyrkiet), Feinstoff Vertriebs (Østrig), Green Sales Distribution (Sverige), TypicalGreen (Belgien) er også bekæftet til dette års messe. Blandt de tilbagevende brands finder man Canah International, Pulsin’, de svenske distributører Goodtrade Scandinavia, V-Sell Ekologiska Produkter, og Dagsmeja, plus Divina Theresa og Veganz (som deltager på den nye Vegan Society Pavillon).

“Svensk Egenvård har støttet messen fra starten i 2012. Siden da er Natural Products Scandinavia blevet en afgørende del af branchen for naturlige og økologiske produkter – det er her den skandinaviske branche mødes. ” siger administrerende direktør Mats Nilsson.

”Vi kommer til messen for at finde de seneste produkt- og forretningsinnovationer og for at blive inspireret!” siger Maria Jingham, kategorichef hos Life Europe.

Cecilia Karlsson kategoriansvarlig for økologi og helsekost i ICA Sverige, nød også hendes besøg sidste år og roste messens ”mangfoldighed blandt leverandører” og rækken af ”produkter af højkvalitet”.

Tendenser og brancheindsigt

Over de to messedage vil Natural Products Scandinavians gratis seminarprogram tiltrække et væld af inspirerende brands og foredragsholdere på tværs branchen inden for helsekost og skønhed. De eftertragtede foredrag har resulteret i at du til dette års messe vil kunne besøge endnu en scene, (sideløbende med The Natural Theatre), dedikeret til naturlig skønhed.

De fulde program (som inkluderer nye markedsstatistiker) vil blive offentliggjort i de kommende måneder, men foredrag med Irene von Arronet (Natural Organic Cosmetics Sweden), Manon Suquet (Ecocert), Julie Tyrell (Natrue), Lara Dassi (connature.com), og detailekspert Dennis Reid (RPS) er allerede bekræftet.

Sæt kryds i kalenderen

Spændende, inspirerende, betydningsfuld og essentiel - det er ordene fra Natural Products Scandinavia 2014.  Besøgende inkludere indkøbere og ledere fra Dansk Supermarked, Life Europe, Lidl, ICA Sverige AB, Hälsokraft, Apoteket AB, Matas A/S, Bergendahlsgruppen, Axfood, Coop Trading A/S, og Waitrose, plus hundredvis af selvstændige helsekostforretninger, apoteker, specialforretninger, skønhedssaloner, og online-forhandlere.

Natural Products Scandinavia (den 1.-2. november i MalmöMässan) ligger sideløbende med Nordic Organic Food Fair, hvilket betyder besøgende indkøbere inden for fødevarer også kan nyde godt af de nyeste økologiske produkter fra førende brands som Biolab, Sonnentor, Pukka Herbs, Oately, Les Jardins De Gaïa, og Biofood.

For at tilmelde dig og sikre dig gratis adgang, besøg www.naturalproductsscandinavia.com og indtast koden NPSDK777 (direkte link: www.eventdata.co.uk/Danish/NPS.aspx?TrackingCode=NPSDK777).

Emma-Louise Jones, Head of PR
e: ejones@divcom.co.uk
Website: www.divcom.co.uk
Twitter: www.twitter.com/DiversifiedUK

Udstillerforespørgsler:
Anne Seeberg, Event Manager
e: aseeberg@divcom.co.uk
Website: www.naturalproductsscandinavia.com
Twitter: www.twitter.com/NPScandinavia
Facebook: www.facebook.com/NaturalProductsScandinavia
LinkedIn: www.linkedin.com/groups/Natural-Products-Scandinavia-4499812

Scandinavia kontor:
e: llarsson@divcom.co.uk

Natural Products Scandinavia vandt Best International Launch til StorbritanniensExhibition News Awards i maj 2013. I juni 2013 blev den nomineret som finalist i Best Trade Launch Show kategorien til den britiske Association of Event Organisers’ årlige Excellence Awards.

Diversified Communications UK (Diversified UK) er en hurtigt voksende event arrangør og forlag baseret i Brighton, Peterborough, Leamington Spa, og Nailsworth, Glos.  Diversifed UKs portfolio includerer Nordic Organic Food Fair (sideløbende med Natural Products Scandinavia); Natural & Organic Products Europe (London); Natural and Organic Awards; Natural Products magazine; Natural Beauty Yearbook; camexpo. For mere information, besøg: www.divcom.co.uk.

Diversified UK er en del af Diversified Communications, en af de førende internationale medievirksomheder inden for markedsinformation, uddannelse og information gennem globale, nationale og regionale face-to-face events, eMedia, publikationer og tv-stationer.  Diversified servicerer en rækker sektorer inklusiv: seafood, food service, naturlige og økologiske produkter, sundhedspleje, kommerciel marinedrift og virksomhedsledelse. Baseret i Portland, Maine, USA, beskæftiger Diversified over 800 medarbejdere, med afdelinger i det østlige USA, Australien, Canada, Hong Kong, Singapore, Thailand og Storbritannien. For mere information, besøg: www.divcom.com