Nye tal og forskning præsenteret på Natural Products Scandinavia 2015

Ecocert Greenlife, Fairtrade Sverige, NOC Sverige, PRO luonnonkosmetiikka, og NATRUE, er blot nogle af de førende naturlige og økologiske organisationer, der giver et indblik i det nordiske marked ved Natural Products Scandinavia denne weekend.

Messen finder sted i MalmöMässan i Sverige, den 1.-2. november, og leverer et forretningsorienteret seminarprogram – som dækker alt fra tendenser, certificering, ingredienser, forbrugeradfærd, markedsføring og nye innovationer – og omfatter navne som Magdalena Streijffert, generalsekretær af Fairtrade Sverige, Per Grankvist, samtidsanalytiker og formand for Fairtrade Sverige; Irene von Arronet, medstifter af Natural  Organic Cosmetics (NOC) Sverige; Ann-Mari Patshijew, formand for PRO luonnonkosmetiikka; Francesca Morgante, label manager hos NATRUE; og Elodie Toulouze, international certification officer hos Ecocert Greenlife.

Et af de centrale emner for dette års messe, er de mange muligheder for vækst i den nordiske region. Stefan Anbro, senior analytiker hos Euromonitor, vil give et overblik over det nordiske marked inden for sundhed og velvære. Præsentationen giver et indblik i, hvordan hvert enkelt marked i Sverige, Danmark, Norge og Finland udvikler sig. Mens Iveta Kováčová, forskningsanalytiker ved Organic Monitor, kommer til at fremhæve nogle af de store konkurrencemæssige trends samt distributions tendenser på det europæiske marked for naturlig og økologisk kosmetik.

Ifølge Organic Monitor, det nordiske marked er et af de hurtigst voksende i Europa med salget i denne kategori forventet at nå 200 mio EUR i de kommende år. Besøgende til Natural Products Scandinavia 2015 vil være de første til at høre mere om resultaterne fra deres seneste rapport.

"Skandinavien har et af de højeste forbrug på naturlige og økologiske produkter i verden," siger Amarjit Sahota, formand for Organic Monitor.

"Det nordiske marked for naturlig og økologisk kosmetik vokser med omkring 10% om året, sammenlignet med omkring 5-7% for Vesteuropa. En stigning af distributionskanaler er en vigtig drivkraft for vækst på markedet, og naturlig og økologisk kosmetik får i større grad mere og mere plads på hylderne i stormagasiner, skønhedsbutikker, supermarkeder og klinikker. Selvom specialforretninger (helsekostbutikker og økologiske supermarkeder) stadig genererer størstedelen af salget i Norden, "siger han.

Nye navne i The Natural Teater i 2015 omfatter blandt andre Fredrika Gullfot, CEO og grundlægger af Simris Alg (en banebrydende virksomhed i agroindustrien som producerer omega-3 fra alger); ernæringsekspert Emma Wight-Boykot, europæisk salgschef hos Protexin Human Healthcare; Maria Varnauskas og Fredrik Häggström fra Business Sweden; og Markus Håkansson, Head of Sustainability Services hos Grant Thornton i Sverige.

Lara Dassi, medstifter af den internationale økologiske markedsplads Connature.com, er også blevet bekræftet som foredragsholder for en session om effektiv kommunikation og opbygning af customer engagement.

"Kommunikation er et vigtigt værktøj for virksomheder, som ønsker vækst, og det er vigtigt at forstå, hvordan man bruger det effektivt," siger Dassi, der vil tilbyde "tips, information og inspiration til virksomheder, der ønsker at markedsføre sig selv mere effektivt."

"Natural Products Scandinavia er en fantastisk platform til at dele information om bæredygtige spørgsmål, da de nordiske lande, er foregangslande på dette område. Deres forbrugere vælger oftere økologisk, og der er en mange virksomheder [i denne region], der som følge har en forretningsstrategi, der er mere bæredygtig, "siger hun.

Det nye Beauty Teatre vil være vært for fire ’Beauty Hours’ med produktdemonstrationer fra udstillerne, hvor besøgende for et indblik i nye produktinnovationer. De deltagende virksomheder omfatter SKN-RG Performance Skincare, Sõsar, Bathing Beauty, The Konjac Sponge Company, OrganiCup, Aroha AB, Natcos Nordic (Finsk distributør for Triumph & Disaster og Florascent), Apimab Laboratories, Aquaint, og Oh-Lief Natural Products.

Gratis Tilmelding

Natural Products Scandinavia – er den nordiske regions eneste dedikerede fagmesse for helsekost, sundhed, skønhed, personlig pleje. Messen åbner kl 10 i MalmöMässan i Sverige den 1-2 november (søndag og mandag). Over 4.000 deltagere forventes at deltage over de to dage.

’Jeg har haft fornøjelsen at besøge messen hvert år siden starten i 2012 og er imponeret over at arrangøren har formået at samle en bred repræsentation af udstillere og et stærkt seminarprogram, som tiltaler alle, der har brug for eller interesse i at blive opdateret om morgendagens virkelighed i et skiftende og voksende marked”, siger Peter Svorono, Adm. direktør, Best Case

’Messen tilbyder foruden et bredt internationalt udbud af virksomheder, også en mulighed for besøgende at få indblik i de seneste globale tendenser og de produkter inden for både fødevarer, kosttilskud og hudpleje, som vil dominerer fremtidig efterspørgsel.’

’Jeg kan varmt anbefale at besøge Natural Products Scandinavia i Malmø,’ siger han.

For mere information om Natural Products Scandinavia, se den online showguide på www.naturalproductsscandinavia.com/showguide.

For at tilmelde dig for en gratis billet, som inkluderer adgang til Nordic Organic Food Fair, besøg www.naturalproductsscandinavia.com og oplys koden NPSDK777 (direkte link: www.eventdata.co.uk/Danish/NPS.aspx?TrackingCode=NPSDK777).

Emma-Louise Jones, Head of PR
Redaktionelle repræsentanter for relevante handel og forbrugermedier (herunder freelancere), er velkomne til at ansøge om pressekort via email til ejones@divcom.co.uk (Bemærk venligst art i nogle tilfælde vil arrangøren anmode om ydereliger information og forbeholder retten til at bede om verificering af journalistisk aktivitet og alle presskort udstedes ud fra arrangørens skøn.)
e: ejones@divcom.co.uk
Website: www.divcom.co.uk
Twitter: www.twitter.com/DiversifiedUK

Udstillerforespørgsler:

Anne Seeberg, Event Director
e: aseeberg@divcom.co.uk
Website: www.naturalproductsscandinavia.com
Twitter: www.twitter.com/NPScandinavia
LinkedIn: www.linkedin.com/groups/Natural-Products-Scandinavia-4499812

Eva Ellis, Sales Executive
e: eellis@divcom.co.uk

Nordisk kontor:

e: llarsson@divcom.co.uk

Noter:

Natural Products Scandinavia vandt Best International Launch til Storbritanniens Exhibition News Awards i maj 2013. I juni 2013 blev den nomineret som finalist i Best Trade Launch Show kategorien til den britiske Association of Event Organisers’ årlige Excellence Awards.

I 2014 blev Nordic Organic Food Fair nomineret til Best Tradeshow Exhibition (UK & International) under 2,000 m2 kategorien til den britiske Association of Event Organisers’ årlige Excellence Awards. I april 2014, blev messen nomineret i kategorien Best International Launch ved den britiske Exhibition News Awards.

Diversified Communications UK (Diversified UK) er en hurtigt voksende event arrangør og forlag baseret i Brighton, Peterborough, Leamington Spa, og Nailsworth, Glos.  Diversifed UKs portfolio includerer Nordic Organic Food Fair (sideløbende med Natural Products Scandinavia); Natural & Organic Products Europe (London); Natural and Organic Awards; Natural Products magazine; Natural Beauty Yearbook; camexpo. For mere information, besøg: www.divcom.co.uk.

Diversified UK er en del af Diversified Communications, en af de førende internationale medievirksomheder inden for markedsinformation, uddannelse og information gennem globale, nationale og regionale face-to-face events, eMedia, publikationer og tv-stationer.  Diversified servicerer en rækker sektorer inklusiv: seafood, foodservice, naturlige og økologiske produkter, sundhedspleje, kommerciel marinedrift og virksomhedsledelse. Baseret i Portland, Maine, USA, beskæftiger Diversified over 800 medarbejdere, med afdelinger i det østlige USA, Australien, Canada, Hong Kong, Singapore, Thailand og Storbritannien. For mere information, besøg: www.divcom.com.