Gå med DONG Energy i Tivoli

Hvis du er el- eller naturgaskunde hos DONG Energy kan du den 17.-31. august få en ven eller veninde gratis med i Tivoli.

DONG Energy og Tivoli inviterer til to energiuger i den smukke have. Alle el- eller naturgaskunder skal blot medbringe en regning eller oversigt fra Betalingsservice, så er der adgang for to på én billet. Vind årskort til Tivoli eller billetter til landsholdskamp Der bliver også mulighed for at deltage i konkurrencer om blandt andet årskort til Tivoli i 2010, fodbolde og billetter til landskampen mellem Danmark og Ungarn i Parken den 14. oktober. Med de to energiuger og flere andre aktiviteter i august og september ønsker DONG Energy og Tivoli at sætte fokus på en af vor tids helt store udfordringer – CO2-udledningen og den globale opvarmning. Derfor handler konkurrencerne f.eks. om elbiler, verdens største havvindmøllepark og energibesparelser. Sørg for at få et konkurrencekort ved indgangen, og find svarene rundt i Haven. Tivoli Academy for skoleklasser Fra den 31. august er det skoleklasser fra 6. til og med 9. klassetrin, der kan komme billigt i Tivoli. Med et nyt akademi om klima og miljø tilbyder Tivoli, DONG Energy og Vestas Wind Systems undervisningsmaterialer med den nyeste viden. Materialerne tager afsæt i alt fra vindenergi og kilowatt-timer til læren om tyngdekraft og CO2 -udledning. Eleverne lærer om energiforbrug og bæredygtighed ved hjælp af forsøg og interaktive opgaver. I Haven er der desuden eksperimenter i forskellige forlystelser og interaktive opgaver om energiforbrug, bæredygtighed og tyngdekraft. Prisen er 50 kr. pr. elev og inkluderer turpas til kl. 15 og veltilrettelagte opgaver, der lever op til pensum. Læs mere om Tivoli og DONG Energy’s klimapartnerskab og samarbejde på dongenergy.dk/privat/energiforum. På tivoli.dk kan skoleklasser tilmelde sig akademiet om klima og energi. For yderligere information, kontakt venligst: DONG Energy Media Relations Morten Kidal +45 9955 9583