Social gifting kommer til Danmark

Report this content

Social gifting, en af tidens hotteste online-trends, er kommet til Danmark, hvor DropGifts lanceres i dag. Det er en ny service, der giver dig mulighed for at fejre dine venner og familie ved at sende digitale gavekort via din smartphone eller Facebook.

DropGifts’ mål er at revolutionere gaveudveksling. I stedet for at bruge timer på at rende rundt i byen for at finde den perfekte gave er det nu muligt at sende den rigtige gave til den heldige modtager med et par enkelte klik. Med DropGifts sender brugerne digitale gavekort til deres venner, tilføjer en personlig meddelelse og får dem leveret direkte til deres smartphone, e-mail-adresse og Facebook-side. Det er sjovt og nemt for både gavegiver og –modtager.

- Det skal være sjovt og nemt at fejre sine venner, men samtidig må det gerne være mere end blot en simpel besked på Facebook eller en sms, siger Jacob Waern, der er medstifter og administrerende direktør i DropGifts.

Digitale gavekort er også fantastiske, fordi du har dem med dig i din telefon, så de er klar til brug når som helst. Du mister dem aldrig, og du modtager en besked, når de er ved at udløbe. Men det, der virkelig adskiller DropGifts fra traditionelle gavekort, er at der er en gruppe-gaveudvekslingsfunktion, så fælles venner kan samles om at lægge sammen til et gavekort af større værdi.

Hos DropGifts kan du vælge blandt et stort udvalg af attraktive forretninger og mærkevarer, så du kan finde det rette gavekort til alle – uanset deres alder eller interesser. Blandt vores partnere på det danske marked kan nævnes de nationale virksomheder Bet24 og Saxo.dk samt de internationale virksomhederne Microsoft Xbox og CDON.COM.

- Det er en spændende ny kanal med stort potentiale, som vi er glade for at være en del af, og det skal blive spændende at følge udviklingen i Danmark, siger Christian Eriksson, administrende direktør på CDON.COM.

Det bedste ved DropGifts er, at der hver dag er et udvalg af gratis gavekort fra disse brands, som alle kan hente og sende til deres venner.

Hvordan virker det?

Download appen eller brug den web-baserede version på www.dropgifts.dk.

1. Vælg en ven og derefter en gave blandt udvalget af gratis og betalte gavekort
  2. Tilføj en personlig meddelelse og send din gave
  3. Gaven sendes med det samme, og hvis du vælger at slå det op på Facebook, bliver gaven vist på din vens tidslinje, så andre venner kan slutte sig til og øge værdien af gavekortet.

Gavekortet leveres direkte til din vens smartphone eller e-mail-adresse og kan indløses i en online-butik eller en fysisk butik med det samme eller gemmes til senere i den ”digitale pung”.

Om DropGifts

DropGifts er hurtigt blevet den førende gaveudvekslingsservice. Servicen er pt. tilgængelig i Tyskland, Frankrig, Storbritannien, Italien, Holland, Brasilien og bliver snart lanceret på adskillige andre markeder verden over. DropGifts er støttet af Rocket Internet, en virksomhed, der har været med til at stifte nogle af de største og mest succesrige internetvirksomheder i verden, såsom Groupon og eBay Europe, og som var blandt de første til at investere i Facebook og LinkedIn, og som har Investment AB Kinnevek som en af deres største aktionærer.

Du kan finde flere informationer på vores hjemmeside www.dropgifts.dk eller på vores fanside på Facebook!

Nick Larsson

PR Manager, DropGifts Scandinavia