Travellinks rejsende får billigere samtaler og surf med ny aftale

Travellink tilbyder nu som første onlinerejsebureau sine rejsekunder at ringe og surfe på ferien helt uden roaming afgifter. Servicen er med en app fra MobiTrotters og omfatter samtlige lande i verden.

-Vi giver nu vores rejsende et billigt alternativ til teleselskabernes høje roaming afgifter, navnlig i USA og andre fjerne destinationer, siger Erik Wikander, Travellinks Nordenchef.

MobiTrotter kombinerar normal mobiltelefoni med IP-telefoni, som betyder kraftigt reducerede priser. Servicen fungerer over WiFi eller med et lokalt simkort og giver den rejsende mulighed for at ringe fra sit normale nummer via app’en MobiTrotter.

Med MobiTrotter kan man eksempelvis ringe fra USA til Danmark og modtage opkald for 0,19 kr. pr. minut. Det koster hos flere teleselskaber fra12 til 24 kroner pr. minut.

-Vi er meget glade for, at Travellink, Nordens største onlinerejsebureau nu tilbyder vores service til sine nordiske kunder, siger Peter Bjurström, adm. direktør for MobiTrotter.

MobiTrotters app bruges i første række af rejsende uden for EU. Med app’en ringer man helt gratis til andre MobiTrotter-brugere i en WiFi-zone. Vil man have fuld dækning og ikke være afhængig af WiFi-zoner, kan man bruge app’en med et lokalt simkort eller Skyroam WiFI hotspot. Skyroam er en ”dongel”, som enkelt og hurtigt åbner en sikker internetopkobling for indtil fem forskellige brugere på telefoner, laptops og tablets.

Servicen giver samtale og data til lave priser, i hvilket som helst land der besøges.

-Rejsende sparer op til 95 procent ved at ringe og modtage almindelige GSM-samtaler og på mobilsurf sammenlignet med traditionelle roaming priser, siger Peter Bjurström.

MobiTrotters mobilservices kan lige nu bestilles på Travellinks hjemmeside med ti procent rabat.

Yderligere information:

Travellink Peter Hellström, presseansvarlig