egetæpper bestod Achilles akkreditering med bravur

Endnu engang har egetæpper udmærket sig i forbindelse med en akkreditering. Den 3. juni 2010 bestod egetæpper med bravur Achilles akkrediteringen i første forsøg. Det sker kun for 25% af de 850 producenter og leverandører, der ansøger om den.

Achilles arbejder globalt på at identificere, kvalificere, evaluere og føre tilsyn med leverandører på vegne af store organisationer verden rundt. Målet er at opbygge og støtte relationer mellem indkøbere og leverandører i mange forskellige sektorer, og derved skabe stærke globale netværk. Auditeringen for bæredygtige indkøb hjælper med at skabe forretningsmuligheder og reducerer risici i logistikkæden.

Kvalificeret på alle områder
Det tog Achilles to dages intensiv auditering at fastslå, at egetæpper er fuldt ud kvalificeret som Supply Chain partner. I løbet af disse dage blev hver en sten vendt, mens de vurderede kvalitet, egnethed og pålidelighed sammen med sundhed, sikkerhed, social ansvarlighed og miljø.

”Achilles akkrediteringen er vigtig for egetæpper”, fortæller egetæppers kvalitets- og miljøchef, Jan Ladefoged. ”De store summer der investeres i byggeprojekter og risikoen der følger med, tvinger bygningsrådgivere og konstruktionsvirksomheder til at sætte høje krav til produkternes egenskaber gennem hele projektets livscyklus. De er derfor på udkig efter prækvalificerede leverandører og en validering af procedurer i forbindelse med sundhed, sikkerhed og miljøspørgsmål, ud over målinger af produkternes egenskaber. Nu kan de få al den information leveret i blot ét certifikat. Det er en kæmpe fordel!”

En bred vifte af akkrediteringer
egetæpper har en lang historie af akkrediteringer bag sig. ”I 1992 implementerede vi et kvalitetsledelsessystem på egetæpper”, fortæller Jan Ladefoged. ”Fire år senere implementerede vi miljøledelelse, og i 2006 var turen kommet til arbejdsmiljøledelse”. Alle disse systemer akkrediteres af en ekstern partner. Derudover har egetæpper en bred vifte af forskellige mærkningsordninger, certifikater og godkendelser på de enkelte produkter, lige fra livscyklusvurdering til byggevaredeklarationer og ’grønne bygningselementer’, mm.

Kort om egetæpper
egetæpper er blandt de førende europæiske producenter af væg-til-væg tæpper, fliser og løse tæpper. Vi skaber unikke tæppeløsninger, der forsyner kunderne med et bredt udvalg af unikke tæppekoncepter med fokus på kvalitet og designfrihed. Vi begrænser ikke vores kunder; vi skaber muligheder. Ved hjælp af avanceret produktionsteknologi er det kun fantasien, der sætter grænsen.

Hvis du har spørgsmål eller behov for mere information, er du velkommen til at kontakte: Pia Juul Jensen, Marketingchef, på tlf: 97 11 74 59. E-mail: pjj@ege.dk

egetæpper a/s, Industrivej Nord 25, 7400 Herning, Tlf.: 97 11 88 11, www.egecarpet.com