Batteriproducenten Exide Technologies lancerer opgraderet sortiment af 12 volts batteriladere til blybatterier

Report this content

Exide Technologies, som er en global leverandør af løsninger til lagring af elektrisk energi som f.eks. batterier til alle former for køretøjer, lancerer nu fire videreudviklede versioner af sine batteriladere.
– Der er tale om en opgradering i tråd med vores mål om altid at tilbyde kunderne de teknisk mest moderne og brugervenlige produkter på markedet, lyder det fra Tor Enlid, der er markedsansvarlig for Exide Technologies Norden.

Alle batterier har en vis selvafladning, og Exides batteriladere er velegnede til ladning af blybatterier, der bl.a. anvendes i de fleste former for køretøjer. Den tekniske konstruktion af de fuldautomatiske ladere sikrer, at batteriet lades helt op selv ved lave temperaturer.Laderne har desuden andre fordele som f.eks. individuelle ladekurver tilpasset forskellige batteriteknologier og temperaturkompensering, og så er de sikre for brugeren.
– Vores ladere sikrer optimal ladning af batterierne. Desuden er de endnu mere modstandsdygtige over for forskellige temperaturer, og brugermanualen findes nu på 19 europæiske sprog, siger Tor Enlid.

Exide Technologies er en af verdens største producenter af batterier med tilbehør til køretøjsbranchen.

– Med regelmæssig ladning forlænger man batteriets levetid og holder det i god stand. Vores ladere er også nemme at tage med, så man altid har en løsning lige ved hånden, hvis der skulle opstå problemer med et afladet batteri, siger Tor Enlid.

Exides batteriladere kan købes hos forhandlere af blybatterier til køretøjer. Detaljerede oplysninger om de forskellige modeller kan fås på http://exide.dk/batteri-sortiment/exide-batterilader/

For mere information om ladning og hvordan batterierne fungerer, se http://exide.dk/batterividen/

For yderligere information kontakt:
Tor Enlid, markedsansvarlig for Exide Technologies Norden, tlf. +46 (0)10-888 62 17,
e-mail: tor.enlid@eu.exide.com

Exide Technologies (www.exide.com) er en global leverandør af løsninger til lagring af elektrisk energi – batterier samt tilhørende udstyr og tjenester – til transport- og industrivirksomheder. Med næsten 130 års brancheerfaring fra mere end 80 lande fremstiller og genanvender Exide et bredt sortiment af produkter, bl.a. batterier til alle former for køretøjer.

Tags: