• Faxe A/S/

Sommeren har været solrig i år. Det kan ses på træmøblerne. De trænger til en kærlig omgang.

Report this content

Når sommeren går på held, er det tid til at give sit udendørs træ en kærlig omgang. Møbler og terrasser skal gøres vinterklar.

Sol og regn har igennem hele sommeren udtørret træet, og derfor trænger det til en gang olie. Det er nu træet skal behandles, inden det ”pakkes ned” for vinteren. Fremgangsmåden er enkel. Vask træet over med Faxe trærens og lad tørre. Påfør Faxe Udeolie på træet med pensel eller svamp. Lad trække i ca. 10 – 15 min. Tør med bomuldsklude til træet er tørt. Lad træet stå ude lidt endnu, der er heldigvis stadigvæk chance for at kunne nyde det gode vejr. Træet har også godt af at blive luftet godt igennem, helst under overdækning, inden det sættes i udhuset for vinteren.

Blev møbler og terrassen ikke klargjort til foråret kan det nås endnu.
Inden oliering skal træet rengøres grundigt. Her anbefales Faxe Uderens 1 og Faxe Uderens 2. Gør træet vådt og påfør rensemidlet Faxe Uderens 1 med pensel. Lad det sidde og gøre sin virkning i ca. 15 minutter. Skur træet med en grov svamp eller skurebørste og skyl snavset af. Mens træet stadigvæk er vådt påføres Faxe Uderens 2, der renser det sidste af og giver træet sin oprindelige farve tilbage. Skyld igen træet grundigt efter ca. 15 minutter og lad det tørre. Herefter skal olien påføres.

Med denne behandling sikre du at dit træ er smukt at se på og klart til brug til foråret.
Hvis du vil vide mere kan du henvende til på 49760101 eller på www.faxelud.dk