BogForum – nu med over 600 forfattere klar i kulissen

Der er blot tre dage til 20års jubilaren BogForum slår dørene op i Forum Copenhagen. Messen løb af stablen første gang i september 1992 under navnet Vild med bøger. Dengang var der beskedne 40 udstillere og 8.000 besøgende, mens ikke mindre end 26.654 besøgende i 2010 lagde vejen forbi messen for at møde de hundredvis af forfattere, der optrådte.

I år vil der være mulighed for at møde over 600 danske og udenlandske forfattere, som vil læse op, signere og lade sig interviewe på messens ni scener og 126 stande, hvor 158 forlag, boghandlere, museer, foreninger med meget mere vil være repræsenteret på Forum Copenhagens 8.000 kvadratmeter.

Der vil også blive uddelt 10 priser til alle typer af forfatterskaber. Blandt andet H.O. Lange-prisen, der tildeles en forfatter for en særlig fremragende formidling af forskning i Danmark; Drengelitteraturprisen, der skal hjælpe med til at fremme især drengenes læselyst, samt Danske Banks Debutantpris, der i år for første gang har en shortlist og derfor bliver tildelt enten Anne Sofie Allarp : Falske stemmer . (People’s Press), Jeppe Krogsgaard Christensen : Natjager . (Byens Forlag), Bjørn Rasmussen : Huden er det elastiske hylster der omgiver hele legemet . (Gyldendal), Erik Valeur : Det syvende barn . (Politikens Forlag) eller Helle Vincentz : Den afrikanske jomfru . (Rosinante).

Læs mere om BogForum 2011 på www.bogforum.dk eller på smartphone: m.bogforum.dk. Kataloget kan fås hos alle boghandlere og biblioteker på Sjælland – på Fyn og i Jylland hos udvalgte boghandlere og biblioteker. Billetter til messen kan købes på www.bogforum.dk samt ved indgangen.

Presseakkreditering:

Pressen kan tilmelde sig ved at sende en mail til pressekoordinator Lotte Kirkeby Hansen på presse@bogforum.dk

Der vil som noget nyt være to presselounger med internetforbindelse på messen: en i stueplan ved Port 1 til højre for foyeren samt en på balkonen i mødelokale 4 mellem Hvid Scene og Skolelounge. Der er desuden mulighed for at leje et mere uforstyrret mødelokale til interviews m.m.

Kontakt:

Lotte Kirkeby Hansen på 2255 2616, mail presse@bogforum.dk eller www.bogforum.dk