BogForum – også for børn

I år sætter BogForum særligt fokus på børnene. De får nemlig deres helt eget område med egen scene og boghandel, hvor der bliver mulighed for at se og købe de allernyeste bøger.

BørneBogForum henvender sig primært til børn mellem tre og tolv år – og selvfølgelig også til deres forældre – og der vil være masser af oplæsning og underholdning. På scenen kan man møde en lang række aktuelle forfattere, blandt andre Lene Kaaberbøl, Alberte Winding, Hr. Skæg, Jytte Abildstrøm og Kim Fupz Aakeson. Desuden bliver BMF’s Børnebogpris samt Drengelitteraturprisen 2011, der skal styrke drenges læselyst, uddelt.

I børneområdet kan man også få et overblik over de mange gode og spændende børne- og ungdomsbøger, der bliver udgivet i Danmark, når en række af landets forlag udstiller deres bøger, som Børnenes Boghandel vil stå for salget af. Også på forlagenes egne stande vil der være arrangementer, workshops og konkurrencer for børn og unge.

Det er første gang, der er et særligt BørneBogForum, og børn og unge er et af de områder, der også i 2012 vil få særlig bevågenhed, når BogForum flytter til Bella Center.

Debutantprisen 2011

Danske Banks Debutantpris bliver igen i år uddelt på BogForum. Det sker fredag den 11. november klokken 10.30. Sidste år blev prisen tildelt Kaspar Colling Nielsen for novellesamlingen ’Mount København’. Danske Banks Litteraturpris og en særlig hæderspris bliver ved samme lejlighed uddelt.

Vedhæftet er en oversigt over de indstillede kandidater til Danske Banks Debutantpris 2011.

Læs mere om BogForum 2011 på www.bogforum.dk eller på smartphone: m.bogforum.dk. Kataloget kan fås hos alle boghandlere og biblioteker på Sjælland – på Fyn og i Jylland hos udvalgte boghandlere og biblioteker. Billetter til messen kan købes på www.bogforum.dk samt ved indgangen.

Presseakkreditering:

Pressen kan tilmelde sig ved at sende en mail til pressekoordinator Lotte Kirkeby Hansen på presse@bogforum.dk

Kontakt:

Lotte Kirkeby Hansen på 2255 2616, mail presse@bogforum.dk eller www.bogforum.dk