Mød Talent 2010 stjerne på BogForum

Danmarks store bogmesse er ikke kun for de voksne læseheste. BogForum inviterer også de små ind til en verden af bøger, konkurrencer, oplæsninger mv. kun målrettet børnene. Og i år kan de også møde fodbolddrengen Tobias Larsen, som blev nr. 2 ved årets Talent 2010 for sine tricks med en fodbold

Landets største bog-begivenhed er mest besøgt af de voksne læseheste, men der er også en hel verden for børnene, som roligt kan tage med deres forældre på bogmesse fra den 12.-14. november 2010. Bogmessen er også stedet, hvor børnene kan opdage bøgernes mangfoldighed og blive grebet af lysten til at læse bøger allerede fra en tidlig alder.

En af de ting, børnene kan kigge nærmere på, er den helt nye bog ’ FIFA Verdens Fodbold Rekorder 2011’ på Forlaget Busters stand. I forbindelse med præsentationen af bogen kommer fodbolddrengen Tobias Larsen, kendt fra DRs Talent 2010, hvor han blev nummer 2, forbi og viser sine fodboldtricks. Tobias Larsen er på besøg på standen flere gange om dagen både den 13. & 14. november.

Udover at se Tobias Larsen optræde med sin fodbold, kan de små også bruge tiden på tegne og male ved Børnescenen, høre børnenes ven Sigurd Barret , høre Manu Sareen fortælle om sin nye bog "Hvad fætter gør, er altid det rigtige’’, lave uroer sammen med scenograf Stine Worm Sørensen , opleve den populære børnevært, forfatter og kunstner Shane Brox , få en gratis tegning af tegneren Erik Schrader , høre fantasyforfatteren Josephine Ottesen , kendt fra trilogien om Mira, fortælle om sin seneste udgivelse "Vingesus og odderplask", deltage i forskellige konkurrencer eller høre bibelhistorier, godnathistorier og mange andre historier blive læst op af forskellige børnebogsforfattere.  Der er masser at vælge imellem for de små!

Se hele programmet for børn og voksne på www.bogforum.dk

BogForum afvikles i Forum Copenhagen fra den 12.-14. november 2010, og billetter kan købes på www.billetlugen.dk

Presseakkreditering

Pressen kan tilmelde sig ved at sende en mail til pressemedarbejder Sugasini Sooriyakumaran på sso@forumcopenhagen.dk