Freetrailer Group A/S kvartalsredegørelse Q1 2018/2019

Freetrailer vækster med 21%. EBITDA udgjorde 868,7 tDKK, hvilket ligger i tråd med de opstillede forventninger for kvartalet.

Freetrailer Group A/S aflægger redegørelse for første kvartal i regnskabsåret 2018/2019 (01-07-2018 - 30-09-2018) for Freetrailer Koncernen.

Q1 KONCERN NØGLETAL I 1.000 DKK (01-07-2018 - 30-09-2018)

•  Nettoomsætning stiger til 9.194,4 (7.604,0)
  •  EBITDA stiger til 868,7 (103,7)
  •  Resultat før skat stiger til 259,6 (-499,6)
  •  Egenkapital stiger til 13.273,4 (-646,8)
  •  EPS (Eearning per share) stiger til 0,03 (-0,52)
  •  Soliditetsgrad 63% (-7%)

CEO, Allan Sønderskov Darré kommentarer: Freetrailer er på en vækstrejse og med 21% tilvækst på toplinjen i første kvartal i forhold til sammen periode år før, er vi kommet godt fra start. Bestyrelsen og direktionen for Freetrailer Koncernen betragter de opnåede resultater som tilfredsstillende og er meget tilfredse med, at Freetrailer som vækstvirksomhed også er i stand til at skabe overskud på bunden. Dette lover godt for fremtiden og for den vækstrejse, vi fortsat står over for.

VÆSENTLIGE HÆNDELSER Q1 2018/2019 OG EFTER PERIODEN

Philip Filipsen tiltræder som Group CFO og direktionsmedlem. Philip bliver således en af de bærende kræfter i implementeringen af Freetrailers vækststrategi både internationalt og på de eksisterende hjemmemarkeder – Danmark, Norge og Sverige.

Vellykket udrulning af 411 trailere til SILVAN og udsigt til et nyt regnskabsår med en forbedring af det økonomiske resultat bl.a. på grund af lavere vedligeholdelsesomkostninger og bedre kundeoplevelse.

Den elektroniske selvbetjeningsløsning Freelock, med smartphone-app og elektroniske lås, er udrullet i alle selskabets aktive lande. Ambitionen om lanceringen i regnskabsåret 2018/19 er dermed indfriet væsentligt hurtigere end planlagt og kommunikeret i selskabets memorandum.

Elektronikkæden Power forlænger sin nuværende aftale og forsætter derved samarbejdet frem til 31. december 2021. Desuden udvides kontrakten til at omfatte flere butikker end i dag. Power flytter alle sine trailere over på Freelock løsningen fra årsskiftet, idet Freelock øger brugernes fleksibilitet markant.

Den nordiske salgs- og marketingsorganisation opruster for at imødekomme den stigende efterspørgsel på det svenske og norske marked. Danske Lars Kronqvist, der tilbage i 2009 var med til at etablere Freetrailer på det svenske marked, indtræder i stillingen som Country Manager for både Sverige og Norge.

For mere information om Freetrailer Group A/S kontakt venligst:
Allan Sønderskov Darré, Group CEO & grundlægger

E-mail: asd@freetrailer.com

Freetrailer er en dansk teknologivirksomhed, grundlagt i 2004, med det formål at gøre det nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform. Virksomheden tilbyder i dag sine kunder en 100% selvbetjeningsløsning via app og elektronisk lås, der giver kunderne fuld fleksibilitet.

Konceptet har vist sig at skabe øget trafik til butikkerne på en nytænkende og anderledes måde og siden opstarten har mere end 2 millioner kunder lånt en gratis Freetrailer hos IKEA, SILVAN, Bilka, Pelican Self Storage – eller hos en af virksomhedens mere end 30 andre samarbejdspartnere i Norden. Virksomheden arbejder med en todelt vækstplan, hvor styrkelsen af de eksisterende hjemmemarkeder udgør det ene ben, og en yderligere internationalisering af konceptet udgør det andet.

Det danske dagblad Børsen har tildelt Freetrailer syv vækstgazeller i streg. Freetrailer står i dag med et yderst rentabelt og globalt skalerbart forretningskoncept, der bygger på en gennemtestet og robust it-platform.