FREETRAILER GROUP A/S NOTERINGSEMISSION ER OVERTEGNET TIL 259 PROCENT

D. 29. Maj 2018 afsluttede Freetrailer Group udbuddet af nye aktier forud for den planlagte notering på Spotlight Stock Market (tidl. AktieTorget).

Den samlede emission er på 14 MDKK hvoraf 8,4mDKK er tegnet på forhånd af en række institutionelle og private investere samt eksisterende aktionærer. Interessen for at tegne har været stor og den offentlige del af tegningen på cirka 5.6 MDKK blev overtegnet cirka 5 gange og blev tegnet af i alt 1167 personer. Regnet på hele emissionen var tegningsgraden 258,6%. Ved fuld tegning af emissionen opnår Freetrailer en kapitaltilførsel på 14 MDKK før emissionsomkostninger.

Første handelsdag på Spotlight Stock Market er planlagt til d. 14. juni 2018

Group A/S CEO Allan Sønderskov Darré udtaler:

- Jeg er meget glad og stolt over den store interesse, der har været for vores udbud i både Danmark og Sverige, og jeg byder alle nye aktionærer velkomne.

Men denne kapitaltilførsel kan vi fortsætte vores rejse og løfte Freetrailer ud til flere nye markeder.

Vi ser det her som en starten på et nyt kapitel i Freetrailers historie og begyndelsen på at bane vejen for en folkeaktie på vores nordiske hjemmemarkeder.

Keep Sharing

Planlagt notering på Spotlight Stock Market

Freetrailer Group A/S Sweden AB (publ) er godkendt til notering på Spotlight Stock Market. Første handelsdag er planlagt til d. 14/. juni 2018. Kortnavn for virksomhedens aktie på Spotlight Stock Market er FREETR.

Tegningsgrad

Udbuddet på cirka 14 MDKK er overtegnet for cirka 36 MDKK inklusive tegningsfortegning, hvilket modsvarer en tegningsgrad på cirka 259 procent.

Antal aktier og aktiekapital

Når udbuddet er registreret hos Erhvervsstyrelsen kommer antallet af aktier ved fuld tegning til øges til 9.199.171 aktier samtidig med at aktiekapitalen forøges til 6.899.378 DKK.

Rådgivere

Corpura Fondkommission AB er finansiel rådgiver i Sverige, og Gemstone Capital er finansiel rådgiver i Danmark i forbindelse med Nyemissionen. Fredersen Advokatbyrå AB og Mazanti-Andersen Korsø Jensen Advokatpartnerselskab er antaget som rådgivere. Sedermera Fondkommission er antaget som emissionsinstitut.

Sprøgsmål vedr. pressemeddelelse og udbud af nye aktier rettes til:

Sedermera Fondkommission

Norra Vallgatan 64
SE-211 22 Malmö
Telefon: 040 - ­615 14 10
Fax: 040 - ­615 14 11
E­post: nyemission@sedermera.se

www.sedermera.se

For mere information om Freetrailer Group A/S, kontakt venligst:

Allan Sønderskov Darré, VD

Kort om Freetrailer Freetrailer Group A/S
Freetrailer er en dansk teknologivirksomhed, grundlagt i 2004, med det formål at gøre det var nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform. Virksomheden tilbyder i dag sine kunder en 100% selvbetjeningsløsning via app. og elektronisk lås, der giver kunder fuld fleksibilitet.

Konceptet har vist sig at skabe øget trafik til butikkerne på en nytænkende og anderledes måde og siden opstarten har mere end 2 millioner kunder lånt en gratis freetrailer hos IKEA, Silvan, Pelican Storage – eller hos en af virksomhedens mere end 30 andre samarbejdspartnere i Norden.

Det danske dagblad Børsen har tildelt Freetrailer syv vækstgazeller i streg. Freetrailer står i dag med et yderst rentabelt og globalt skalerbart forretningskoncept, der bygger på en gennemtestet og robust it-platform.

Freetrailer kører nu på børsen for at rejse kapital til at skalere virksomheden til vækst på både hjemmemarkeder og nye markeder.