• Freetrailer/

Fuld udskiftning af byggemarkedskæden Silvans 411 freetrailere bidrager til styrkelse af det økonomiske resultat for 2018/19

411 spritnye freetrailere står nu klar til brug foran Silvans 43 byggemarkeder i Danmark. Aftalen blev tegnet i efteråret 2017. Freetrailer kan både melde om en vellykket udrulning og udsigt til et nyt regnskabsår med en forbedring af sit økonomiske resultat bl.a på grund af lavere vedligeholdelsesomkostninger og forbedret kundeoplevelse. De nye trailere bliver løbende løftet over på Freetrailers teknologisk låsesystem.

Allerede inden børsnoteringen oplyste Freetrailer, at en gentegning af koncernaftalen med byggemarkedskæden Silvan var på pladsen i Danmark. Silvan har været samarbejdspartner siden 2010 og med den nye fireårige aftale, er de 411 gamle freetrailere erstattet med nye og nu på plads foran Silvans 43 byggemarkeder, fordelt over hele landet.

CEO Allan Sønderskov Darré har siden børsnoteringen oplevet ekstra gang i hjulene og øget interesse for Freetrailer konceptet og ikke mindst det nye låsesystem Freelock. ”Indenfor de næste fem år er det vores ambition at vokse til 2.000 trailer på det danske marked alene. Siden noteringen har vi i snit rullet mere end tre nye trailere på gaden dagligt”, siger Allan Sønderskov Darré, der ikke har planer om at sætte salgstempoet ned. Han konstaterer, at virksomheden er gearet til at løfte de store aftaler, og til at rulle både IT-systemer, Freelock og trailere ud sikkert og effektivt.

Aftalen omfatter også en løbende implementering af Freetrailers succesfulde 100% selvbetjeningens låsesystem Freelock på samtlige af Silvan 411 nye trailere. ”De seneste to år har vi koncentreret os om at videreudvikle vores platform til en 100% selvbetjeningsløsning, der tilbyder vores kunder en optimal fleksibilitet og gør det endnu nemmere at dele. Den løsning er der en lang række af vores eksisterende samarbejdspartnere, der nu køber ind i”, slutter Allan Sønderskov Darré.

Freetrailer indgik den ny aftale med Silvan i efteråret 2017. Aftalen løber frem til 30. juni 2021 med et gensidigt opsigelsesvarsel på seks (6) måneder. Freetrailer vil med udrulningen af de 411 trailere styrke sit økonomiske fundament.

For mere information om Freetrailer Group A/S, kontakt venligst:

Allan Sønderskov Darré, Group CEO & grundlægger
E-mail: asd@freetrailer.com

Kort om Freetrailer Freetrailer Group A/S

Freetrailer er en dansk teknologivirksomhed, grundlagt i 2004, med det formål at gøre det var nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform. Virksomheden tilbyder i dag sine kunder en 100% selvbetjeningsløsning via app. og elektronisk lås, der giver kunder fuld fleksibilitet.

Konceptet har vist sig at skabe øget trafik til butikkerne på en nytænkende og anderledes måde og siden opstarten har mere end 2 millioner kunder lånt en gratis Freetrailer hos IKEA, Silvan, Pelican Storage – eller hos en af virksomhedens mere end 30 andre samarbejdspartnere i Norden. Virksomheden arbejder med en todelt vækstplan, hvor styrkelsen af de eksisterende hjemmemarkeder udøver det ene ben, og en yderligere internationalisering af konceptet udgør det andet.

Det danske dagblad Børsen har tildelt Freetrailer syv vækstgazeller i streg. Freetrailer står i dag med et yderst rentabelt og globalt skalerbart forretningskoncept, der bygger på en gennemtestet og robust it-platform.