Christina Hvid er ny administrerende direktør på AVT Business School

Hun har selv været topchef i Danske Slagterier, og nu skal den 40-årige administrerende direktør udvikle nye globale erhvervsledere

AVT Business School er en amerikansk inspireret Executive Business School i København. De studerende får undervisning af anerkendte professorer fra amerikanske eliteuniversiteter, som for eksempel Harvard og MIT, og uddanner årligt ca.150 ledere på executive-uddannelserne CBA og MBA. Navnet AVT står for ”Association for Visionary Thinking”, for AVT Business School stræber efter at skabe visionære ledere, og nu skal Christina Hvid, som er tidligere administrerende direktør i Danske Slagterier, være med til at forme morgendagens topchefer.

"Jeg er sikker på, at vi i Christina Hvid har fundet en administrerende direktør, der kan fastholde og udbygge AVT's position indenfor de traditionelle områder, CBA og MBA, og udvikle nye spændende muligheder til vores store kundekreds. Christina har i sine sidste stillinger bevist, at hun kan håndtere komplekse organisationer, at hun kan samarbejde med mange parter, og at hun kan udvikle netværk", siger bestyrelsesformanden for AVT Business School Jørgen Lindegaard.

Christina Hvid tiltrådte jobbet som administrerende direktør i Danske Slagterier som 35-årig, og forud for denne stilling var hun administrerende direktør i forskerparken Symbion A/S. Nu ser hun frem til at skabe vækst hos AVT Business School, som vil udvide konceptet med nye lederuddannelser og har planer om international ekspansion.

”Jeg brænder for vækst og udvikling, og har altid på en eller anden måde været med til at udvikle mennesker, organisationer og virksomheder. Der er et stort potentiale for at udvikle de ambitiøse ledere, som uddanner og dygtiggør sig hos os på AVT Business School. Det er en super vigtig opgave at give disse ledere den nyeste globale indsigt og skærpe deres viden og læring så de kan gå ud og omsætte den i virksomhederne, og skabe fremtidens vækst, som vi og vores børn skal leve af i fremtiden”, siger Christina Hvid.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

• Jørgen Lindegaard, bestyrelsesformand, mobil 4050 0001
  • Christina Hvid, administrerende direktør, mobil 2343 1803

Fakta om AVT

• AVT Business School er en danskejet, amerikansk inspireret Executive Business Scool beliggende i København.
  • AVT uddanner årligt ca. 150 studerende på sine CBA og MBA uddannelser, hvilket gør skolen til en af de største CBA/MBA institutioner i Danmark.
  • AVT har efteruddannet over 1.000 danske ledere på executive-uddannelserne CBA og MBA.
  • AVT bruger anerkendte professorer fra amerikanske eliteuniversiteter og business schools som Harvard, MIT, Kellogg, Berkeley m.fl.
  • Professorerne Phillip Kotler og Michael Porter er tilknyttet som undervisere på AVT’s programmer.
  • AVT har et unik koncept, hvor de studerende når deres uddannelsesmål, samtidig med at der er plads til arbejde og familie.
  • Ophold i USA og Kina indgår i uddannelserne.
  • Navnet AVT står for ”Association for Visionary Thinking”, for AVT stræber efter at skabe visionære ledere.
  • AVT er stærk fortaler for begrebet globalt ansvarligt lederskab og er tilsluttet FN’s principper for Responsible Management Education.
  • AVT har sit executive center på Sankt Annæ Plads i centrum af København.
  • AVT tilbyder livslang læring via sit Alumni Business Network og executive master classes.

Fakta om Christina Hvid

• 40 år
  • Cand.polit fra Københavns Universitet med efterfølgende lederuddannelser fra eksempelvis Insead, Harvard og Wharton
  • Var i 2006-2009 administrerende direktør i Danske Slagterier og Danish Meat Association.
  • I perioden 1999-2006 var hun administrerende direktør i forskerparken Symbion A/S og de dertil knyttede selskaber bla. innovationsmiljøet CAT-Symbion A/S, som investerer seed-kapital i forskningsbaserede iværksættere, IT-Væksthuset og Symbion Fonden, hvor alle de københavnske universiteter er med.
  • Fra 2003-2006 var hun formand for forskerparkforeningen og medlem af IASP (International Association of Science Parks).
  • Christina er medlem af en række bestyrelser, advisory boards, netværk mm.
  • I marts 2008 blev hun udnævnt til Young Global Leader af World Economic Forum.