Fuldvoksne rabatter til modne brillebrugere

Synoptik over hele landet gentager den succesfulde kampagne, hvor rabatten på brillestel stiger i takt med antallet af lys i lagkagen. Og i år med en vigtig opklaring af spørgsmålet: ”Får man brillestellet helt gratis, hvis man er 100 år gammel?”

Det er efterhånden blevet en tradition, at Synoptiks kunder én gang om året kan spare penge på stellet i kraft af en kontant rabat svarende til deres alder. Det har rigtig mange kunder benyttet sig af de tidligere år, og interessen for kampagnen er stigende, konstaterer man hos Synoptik.

”Vi har oplevet, at en hel del kunder selv har henvendt sig i butikken og spurgt, hvornår aldersrabatten bliver skudt i gang i år. Og det gør den så nu,” fortæller Mette Dyhr, der er marketingdirektør i Synoptik.

100 år og hele brillen er gratis

Rabatordningen er meget enkel. Synoptik har udvalgt en bred vifte af kvalitetsstel til enhver smag, som bliver solgt med en rabat, der svarer til ens alder. Er du 65, får du 65 procent rabat på stellet. Er du 18, får du 18 procent.

Den simple rabatform har før givet anledning til spekulation – for hvad hvis man er fyldt 100 år Får man så brillen gratis? Og det gør man sandelig, lyder det fra Synoptik.

”Alle som kommer ned i butikken kan få aldersrabat på stellet. Og er man 100 år – eller derover - får man naturligvis 100 procent rabat. Som noget helt særligt giver vi også de 100 årige kunder gratis glas, så de får et par nye briller helt gratis. Den eneste betingelse er, at brillerne er tilpasset din egen styrke, og at du selv henvender dig i butikken. Så det nytter desværre ikke at sende oldemor ned efter gratis briller til hele familien, ” siger Mette Dyhr.

Bag den lette tone i kampagnen gemmer sig en helt reel problemstilling: Ældre mennesker er nemlig mindre tilbøjelige til at skifte briller end yngre, og det kan blive et problem, når synet ændrer sig. Derfor håber Synoptik også, at kampagnens positive særbehandling vil få mange ældre brillebrugere til at skifte til nye briller, som passer til synet og dermed giver et synligt løft i livskvaliteten.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Mette Dyhr, marketingdirektør, Synoptik, på tlf.: 28 58 83 16 eller e-mail: mdr@synoptik.com

Om Synoptik

Synoptik blev etableret i 1931, og er med 110 butikker i Danmark førende inden for salg og service af briller, kontaktlinser og solbriller. Virksomheden er en del af en af verdens største optikerkæder, Grand Vision, der har over 4000 butikker i 40 lande.

Synoptiks mål er at yde markedets bedste service og rådgivning til skarpe priser.