Fuld bevægelsesfrihed: Afslappet telefonering med Gigaset L410 håndfri clip

København, 15 juni, 2011 – Nu er der innovative løsninger til dem, der vil telefonere og lave andre ting samtidigt: Gigaset L410 håndfri clip. Den giver brugerne den fuldstændige bevægelsesfrihed og gør dem i stand til at foretage opkald i fremragende lydkvalitet uden at skulle holde telefonen i hænderne.

Til forskel fra et hovedsæt behøver de ikke at have noget fastgjort til øret – Gigaset L410 klemmes simpelthen bare fast på tøjet, og med sine 300 gram bemærkes den dårligt nok. Denne kompakte verdensnyhed har allerede i 2011 modtaget den ansete Red Dot-designpris for sit raffinerede, elegante design samt betjeningsvenlighed, som skyldes et koncept med blot to knapper.

Gigaset L410 DECT håndfri clip kan tilbyde vaskeægte mobilitet til opkald i hjemmet, hvilket gør brugere i stand til at lave andre ting samtidigt – lave mad, arbejde på computeren eller surfe på nettet. Ifølge en undersøgelse udført af Gigaset Communications laver 79 % af alle adspurgte andre ting under telefonopkald, især arbejde i hjemmet: 29 % bruger tiden til at lave mad eller arbejde i køkkenet; 29 % rydder op, stryger eller vasker; og 27 % sidder ved computeren og skal bruge hænderne til at taste.

Den kompakte, transportable og frem for alt håndfri enhed klemmes blot fast på tøjet. Alt, hvad brugerne skal for at modtage et opkald eller lægge på, er at trykke på telefonknappen. Den anden knap er til at justere volumen for ringetone og højtaler.

Installeringen er lige så nem: Når clippen bruges for første gang, registreres den med basestationen af DECT-telefonen som et hvilket som helst andet DECT-hovedsæt. Gigaset L410 er også meget økonomisk med batteritiden. Som resultat løber den ikke tør, selv under lange opkald, og har en taletid på op til fem timer, før batteriet skal genoplades.

Gigaset L410 håndfri clip kan bruges med alle Gigaset-telefoner og DECT-basestationer fra andre leverandører. Gigaset modellerne S810/S810A, SL400/SL400A og C610/C610A understøtter også omstilling af opkald fra håndsæt til Gigaset L410 og tilbage med et enkelt tryk. Voice hopping er noget helt nyt inden for stemmekommunikation.

Gigaset Communications kan tilbyde håndfri clips til 449 DKK (anbefalet detailpris).

Pressekontakt:
Gigaset Communications AB
Marketing Manager Nordics
E-mail: titti.hagenfeldt@gigaset.com

Gigaset Communications GmbH er en af verdens største fabrikanter af trådløse telefoner og den absolutte markedsleder i Europa, hvad angår DECT-telefoner. Med hovedkvarter i München udvikler, fremstiller og distribuerer firmaet højkvalitetsprodukter. Dets produktsortiment omfatter telefoner til faste netværk, Voice over IP-enheder og telefonsystemer. Produktionen foregår primært i Bocholt, Tyskland, hvor Gigaset-produkter fremstilles under de strengeste kvalitets- og miljømæssige standarder.

Yderligere pressematerialer kan downloades fra http://www.gigaset.com/pressDu kan lære mere om Gigaset Communications på http://www.gigaset.com