Gillette opfordrer danske mænd til at gro overskæg

En undersøgelse foretaget af Gillette* viser, at kun 5 procent af alle danske mænd har overskæg på fast basis, og at 8 ud af 10 aldrig har prøvet det. Gillette og Movember står sammen i kampen for mænds sundhed og opfordrer alle mænd til at gro et overskæg i november.

For andet år i træk er Gillette og Movember i Danmark gået sammen for at aktivere dét, Movember betegner som Generation Mo. Hvert år deltager flere og flere mænd i Movember-kampagnen ved at lade overskægget gro og på den måde skabe opmærksomhed omkring mænds sundhed med særligt fokus på prostata- og testikelkræft. Johan Andgren, Brand Manager hos Gillette, siger:

”Vi er stolte af at være officielle partnere med Movember. Skæg bliver generelt mere og mere populært, og det gælder også overskægget, som vi opfordrer vores kunder til at gro i november måned og dermed støtte sagen.”

Johan Andgren fortsætter:

”Vores undersøgelse viser, at 55 procent af alle danske mænd eksperimenterer med deres skægstil fra tid til anden. De er klar på at prøve noget nyt, så det potentielle antal af deltagere i Movember er enormt. Vi håber, at et stort antal mænd vil eksperimentere med deres overskæg og samtidig skabe opmærksomhed omkring en god sag sammen med os.”

Gillette vil som barberingsekspert og officiel Movember partner forsyne Movember med barbergrej, skabe opmærksomhed om sagen og selvfølgelig motivere danske mænd ved at dele sin ekspertise omkring det perfekte overskæg.

Få styr på dit grej og dit overskæg

Det ikoniske overskæg er i fokus i november, og det er en stil, der er let at lege med. Mange mænd synes, at det er en udfordring at bære et overskæg, fordi få normalt gør det. I Movember bliver få til mange, og sammenhold samt det brede ”Mo-spektrum” gør det lettere for mænd at være kreative og gøre overskægget til en naturlig del af deres personlige stil.

Ifølge Johan Andgren gør sidste års introduktion af Gillette ProGlide Styler Movember og Gillette til et oplagt partnerskab:

”Gillette Styleren er det perfekte Movember grej. 3-i-1 Styleren gør dig i stand til at trimme, barbere tæt og lave præcise kanter. Den gør det let at vedligeholde en tæt barbering samtidig med, at du kan eksperimentere med alt lige fra det klassiske overskæg til det blyantstregstynde moustache. Vi ser frem til at være en del af Movember i 2013, og vi håber at mange mænd vil deltage sammen med os.”

Gennem Movember vil Gillette dele tips og tricks på facebook.com/GilletteDanmark, og alle med en Movember profil kan være med til at indsamle betydningsfulde midler til kampen for mænds sundhed på holdet ”Gillette Mo Bros DK”: http://moteam.co/gillette-mo-bros-dk

*Undersøgelsen er gennemført af analysefirmaet YouGov på vegne af Gillette. 4021 repræsentative interviews er foretaget blandt svenske, danske, norske og finske mænd  fra 15 år og opefter i perioden 22.-31. maj 2012.

For mere information:

Sigrid Barnekow

Communications Manager, Gillette

Telefon: +46 08-528 082 72

E-mail: barnekow.s@pg.com

Om Proctor & Gamble

P&G har kontakt med cirka 4,8 milliarder mennesker på verdensplan gennem sine brands. Virksomheden har en af de stærkeste portofolier af brands målt på tillid, kvalitet og lederskab. Heriblandt: Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella®, og Whisper®. P&G har aktiviteter i omkring 70 lande på globalt plan. Besøg www.pg.com/dk_DK og få de seneste nyheder og dybdegående information om P&G og virksomhedens brands.