Lyserøde elefanter, blå bjørne og stribede pandaer i zoo.

Det bliver ikke helt almindelige dyr, man kan se i Givskud Zoo den 30. maj. Til gengæld har gæsterne selv haft dem med.

Normalt er der meget strenge regler omkring sikkerhed og karantæne, når Givskud Zoo modtager nye dyr. Det ser man stort på den 30. maj, for ikke blot kommer der en bjørn, godt nok i selskab med en vis Sigurd Barrett, der bliver også adgang for alverdens kendte og ukendte dyrearter - så længe de blot er af plys. Bamsezoo - I forbindelse med Sigurd Barretts optræden med Bjørnen Bjørn, var det oplagt at tænke videre i bamser og bjørne, fortæller formidler Susanne Toft Henriksen fra Givskud Zoo. – Derfor har vi lavet en Bamsezoo, hvor man kan aflevere sin gamle bamser. I de indhegnede anlæg bliver der taget godt hånd om de kære plysdyr, som både får foder og blødt hø at sove i. Vi får endda en bamsedyrlæge til at tjekke bamserne, når de bliver afleveret – akkurat som vi plejer at gøre, når der kommer nye dyr til Givskud Zoo, siger Susanne videre. Når Bamsezoo lukker, bliver alle de afleverede bamser brugt til et godt formål. De sendes efterfølgende til et børnehjem i Vejles venskabsby, Jelgava i Letland. – Kan man ikke undvære sin bløde plysven, er den naturligvis også velkommen til blot at komme med på et besøg i Givskud Zoo. Så kan den både opleve Bjørnen Bjørn og de mange mere naturtro dyr i parken, siger Susanne med et smil. Sigurds Bjørnetime Sigurd og Bjørnen Bjørn løfter stemningen i Givskud Zoo med Sigurds Bjørnetime og en masse gode sange om dyr. De to garanterer for topunderholdning til alle børn og barnlige sjæle. Sigurd Barrett er kendt af både børn og voksne bl.a. fra DR-TV-succes'erne "Hit Med Sangen", "Sigurd's Ulvetime" og "Sigurd og symfoniorkesteret”. Koncerten begynder kl. 14.30 den 30. maj og foregår ved den store legeplads i Givskud Zoo, og showet efterfølges af autografskrivning. Flere informationer om Sigurd Barrett samt pressefotos på www.sigurd-barrett.dk

Tags:

Om os

Formidling, bevarelse og forskning, samt at tilbyde vores gæster et rekreativt miljø er de grundliggende formål for Givskud Zoo.Næsten 40 års udviklingI næsten 40 år har Givskud Zoo formidlet viden og gode dyreoplevelser til sine gæster. Givskud Zoo startede i 1969 som Løveparken og havde de første år kun løver. Siden da er dyrebestanden blevet udvidet med mange nye arter, og i dag huses der ca. 80 forskellige dyrearter i parken. Målet er ikke pengeGivskud Zoo er én af blot 6 statsanerkendte zoologiske haver i Danmark. Disse statsanerkendte zoologiske institutioner har det til fælles, at de er ikke-profiterende og at de følger et sæt etiske regler, der foreskriver at formålet med dyrebestanden er: Formidlling og undervisningBevarelse af truede dyrForskningForpligtelserne for en moderne zooGivskud Zoo har været statsanerkendt siden 1989, og er en moderne zoo med de forpligtelser, der følger med: Formidling, bevarelse af truede dyrearter samt forskning er de grundliggende formål for Givskud Zoo i dag. Alt sammen i et rekreativt miljø, hvor vores gæster kan få store dyreoplevelser i hyggelige omgivelser.