DAF er den første producent, der godkender Goodyear ULTRA GRIP MAX-dæk som originalt udstyr

Stockholm, 1.10 2015 – DAF er den første lasbilsproducent, der godkender Goodyears helt nye ULTRA GRIP MAX-vinterdæk til lastbiler som fabriksmonteret udstyr. Operatører, der bestiller nye DAF-lastbiler bygget fra uge 41 og fremefter til brug under barske vinterforhold, kan nu specificere Goodyear ULTRA GRIP MAX S-fordæk og ULTRA GRIP MAX D-trækæk i størrelse 315/70R22.5 og 315/80R22.5.

"Vi er glade for, at DAF som den første producent, godkender vores nye vinterdæk til lastbiler, som vi lancerer i år. Dette illustrerer de enestående vinterkøreegenskaber, som vores nye Goodyear ULTRA GRIP MAX-vinterdæk til lastbiler kan tilbyde", siger Peter Platje, Director OE Sales Truck Tires Goodyear Dunlop EMEA. "Mobilitet er en vigtig faktor for kommercielle køretøjer, særligt om vinteren. Nu kan kunderne få deres nye DAF-lastbiler leveret med vores bedste dæk til de værst tænkelige vinterforhold – dette gælder især for kunder i Norden, Rusland, Tyskland, Østrig og Schweiz, men også for alle andre."

De nye ULTRA GRIP MAX-vinterdæk til lastbiler giver op til 40 % bedre greb, når de er halvt nedslidt, og op til 15 % højere kilometertal(1). ULTRA GRIP MAX S-fordækket og ULTRA GRIP MAX D-trækdækket er dedikerede vinterdæk og har både det officielle mærke for vinterdæk 3-Peak-Mountain-Snowflake (3PMSF) samt M+S-symbolet. Selv når trækdækkene er 50 % nedslidte , lever de stadig op til 3PMSF-mærket(2). Med denne enestående egenskab hjælper de nye Goodyear-dæk med at holde lastbilerne kørende, samtidig med at de giver chauffører og flådeoperatører ro i sindet. Det nye ULTRA GRIP MAX S og D i størrelse 315/80R22.5 og 315/70R22.5 kan fås på eftermarkedet fra midten af 2015.

1. Sammenlignende test udført fra oktober 2013 til juli 2014 af Goodyear Innovation Center Luxemburg (GIC*L) på størrelse 315/80R22.5 viser, at det nye Goodyear ULTRA GRIP MAX D tilbyder en forbedring i snegreb op på til 40 % sammenlignet med Goodyear ULTRA GRIP WTD. Beregninger lavet af Goodyear GIC*L viser, at de nye Goodyear ULTRA GRIP MAX D-trækdæk tilbyder en potentiel forbedring af kilometertallet på op til 15 % sammenlignet med Goodyear ULTRA GRIP WTD. Faktiske resultater kan variere baseret på, men ikke begrænset til, vej- og vejrforhold, dækstørrelse, dæktryk og køretøjets vedligeholdelse.

2. Interne test udført fra oktober 2013 til juli 2014 af Goodyear GIC*L.